دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

چراغ پاور تلویزیون

دلایل اصلی چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

تلویزیون جزو پرکاربردترین وسایل منزل محسوب می‌شود و تقریبا 80 درصد افراد، زمان اوقات فراغت خود را به تماشای فیلم و سریال می‌گذرانند. به همین دلیل ممکن است زودتر از وسایل الکترونیکی دیگر دچار مشکلات و یا خرابی شود. چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون جزو ایرادات معمول به شمار می‌رود که گاهی با جدا کردن پریز برق از دستگاه، مشکل حل می‌شود و گاهی نیاز به تعمیرات پیچیده‌تری دارد. در این صورت باید از متخصصان مربوطه کمک بگیرید تا مشکل چراغ پاور تلویزیون‌تان را رفع نمایند. در این مقاله با همراه باشید تا دلایل گوناگون این ایراد شایع را متوجه شوید.

علت اصلی چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون چیست

توجه داشته باشید که در دستگاه‌های ال ای دی، چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون، نشان‌دهنده‌ی اختلال در مشکل عملکرد آن‌ است. در چنین موقعیتی حتما باید از نیروی متخصص درخواست کنید تا دستگاه‌تان را بررسی و تعمیر نماید. نقص در عملکرد برد پاور و برد مین منجر به ایجاد مشکل در چراغ standby تلویزیون خواهد شد. این دو برد جزو قطعات اصلی و مهم دستگاه‌های هوشمند به شمار می‌روند که کوچک‌ترین اختلالی در عملکرد آن‌ها، مشکلات جدی برای تلویزیون به وجود می‌آورد.

چشمک زدن تلویزیون

نقص در عملکرد برد پاور

برد پاور، به عنوان منبع تغذیه تلویزیون عمل می‌کند؛ در واقع وظیفه‌ی اصلی آن تامین انرژی لازم (یا همان ولتاژ مورد نیاز دستگاه) برای سایر قطعات می‌باشد. در صورتیکه این برد دچار مشکل شود، انرژی و برق کافی به سایر قطعات نمی‌رسد و علاوه بر خاموش شدن چراغ پاور تلویزیون، ولتاژرسانی به سایر قطعات نیز قطع خواهد شد. گاهی اوقات با خرابی برد پاور، تلویزیون به طور کل خاموش خواهد شد. اگر درگیر چنین شرایطی شدید می‌توانید به سایت صنام مراجعه و از کارشناسان حاذق این مجموعه جهت تعمیر تلویزیون‌تان کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: عدم شناسایی آنتن در تلویزیون ال ای دی

نقص در عملکرد برد اصلی (برد مین)

برد مین همانند مغز انسان برای تلویزیون است. به این معنا که تمام دستوراتی که توسط کاربر با ریموت کنترل یا دکمه‌های تعبیه شده روی تلویزیون اعمال می‌شود، توسط برد مین به قطعات دیگر می‌رسد و آن‌ها این دستور را اجرا می‌کنند. خرابی این برد قطعات زیادی را درگیر خواهد کرد که یکی از آن‌ها چشمک زدن چراغ تلویزیون است. مین برد چون قطعه‌ی مهمی در دستگاه‌های هوشمند است، هرگز خودتان جهت تعمیر آن اقدام نکنید. مطمئن باشید در چنین شرایطی، آسیب بیشتری به دستگاه می‌زنید و متحمل هزینه‌های بیشتری خواهید شد.

مین برد تلویزیون

راهکارهایی جهت حل مشکل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

حالت‌های گوناگونی برای چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون وجود دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بعضی از این حالت‌ها ممکن است به دلایل خیلی ساده‌ای مانند شل بودن دو شاخه برق تلویزیون، کنترل، کابل‌های متصل دچار اختلالاتی شده باشند و … رخ می‌دهند. که می‌توانید با بررسی اتصالات و مطمئن شدن از سالم بودن کابل‌ها، ایراد چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون خود را رفع نمایید.

حالت اول: چشمک زدن چراغ standby هنگام روشن بودن تلویزیون

اگر هنگام روشن بودن دستگاه‌تان، چراغ پاور آن چشمک می‌زند، اصلا نگران نباشید. این حالت کاملا طبیعی‌ست و نشان می‌دهد که قطعات دیگر تلویزیون به خوبی کار می‌کنند و هیچگونه مشکلی وجود ندارد. اما برعکس این حالت، یعنی اگر هنگام کار از دستگاه، شاهد چشمک نزدن چراغ پاور تلویزیون باشید، یعنی برد مین یا برد پاور به مشکل جدی خورده است. در چنین شرایطی حتما از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

حالت دوم: روشن نبودن دکمه‌ی پاور

گاهی اوقات دستگاه شما به برق متصل است اما چراغ پاور تلویزیون روشن نیست! اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، ابتدا از محکم بودن اتصالات برقی اطمینان حاصل کنید. پیشنهاد می‌کنیم که تلویزیون را کامل از برق بکشید و پس از گذشت چند دقیقه دوباره آن را روشن کنید. اگر پس از انجام این شیوه، متوجه شدید که مشکل همچنان پابرجاست، وارد قسمت تنظیمات تلویزیون شوید و از بخش option گزینه‌ی power indicator در تلویزیون غیرهوشمند و گزینه‌ی LG logo light در تلویزیون هوشمند را در حالت روشن بگذارید.

مقالات مرتبط: راهکارهایی مفید جهت افزایش طول عمر تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *