دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تاریکی صفحه تلویزیون

تعمیر تاریکی صفحه تلویزیون حتی در روشنایی کامل

تاریکی صفحه تلویزیون. تلویزیون‌ها دائماً در حال پیشرفت هستند و آخرین مدل‌ها از فناوری‌های فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند. چنین موردی در مورد تلویزیون‌هایی است که از قابلیت‌های محدوده دینامیکی بالا (HDR) بهره می‌برند، که ممکن است بزرگترین جهش در کیفیت تصویر از زمان ظهور HD باشد. اما چه چیزی باعث می‌شود که صفحه تلویزیون به‌طور تصادفی بیش از حد تاریک شود و چگونه آن را برطرف کنید؟ راه‌حل‌هایی که در این راهنما به آن‌ها خواهیم پرداخت، نسبتاً قابل مدیریت هستند، و برای فهمیدن آنها لازم نیست یک متخصص تلویزیون باشید. بیایید نگاه دقیق‌تری به چرایی این مشکل بیندازیم و راه‌حل‌های بالقوه را بررسی کنیم تا بتوانید آن تلویزیون هوشمند را مانند جدید بودن راه‌اندازی کنید.

تاریکی صفحه تلویزیون
تاریکی صفحه تلویزیون

چگونه تلویزیون ها برای مدیریت روشنایی خود کار می کنند؟

فناوری های مورد استفاده در تلویزیون های LCD، LED و OLED اساساً متفاوت هستند. جالب اینجاست که تفاوت‌ها فراتر می‌رود و حالت‌های مختلف نمایش حتی برای فیلم‌ها، سریال‌های سریال و نمایش‌های انیمیشن وجود دارد. برای اکثر تلویزیون‌ها، حالت نمایش همیشه به صورت پیش‌فرض روی حالت تاریک تنظیم می‌شود تا از چشمان شما در برابر تابش خیره کننده غیرمنتظره محافظت کند.

متوجه خواهید شد که اکثر تلویزیون‌ها حالت‌های نمایش «خنثی» و «سینمایی» دارند. این مورد صرف نظر از فناوری های مختلف صفحه نمایش ممکن است داشته باشند. حالت تئاتر معمولاً به صورت پیش‌فرض تنظیم می‌شود، اما برای داشتن کیفیت تصویر بهتر و دید واضح‌تر بدون آسیب رساندن به چشم‌ها، باید به حالت خنثی بروید.

مدل‌های کمتر پیشرفته تلویزیون معمولاً از یک صفحه نمایش LCD با نور پس‌زمینه استفاده می‌کنند، به این معنی که سیستمی در پشت پنل وجود دارد تا نور را به آن بتاباند و تصاویر را قابل مشاهده کند.

همانطور که مشخص است، یک پنل با نور پس‌زمینه بهترین کنتراست را ندارد و اگر از زوایای خاصی تماشا می‌کنید، ممکن است کیفیت تصویر بسیار خراب شود.

SDR و HDR در تاریکی صفحه تلویزیون

در طول سال‌ها، فیلم‌ها و نمایش‌ها در محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) تسلط یافتند که بسیار کم‌رنگ است و سطح روشنایی اوج آن 100 نیت است. اصطلاح nit فقط اندازه گیری شدت نور مرئی است.

با این حال، با تلویزیون های LCD مدرن، هنگام پخش محتوای SDR می توانید حداکثر 300 نیت داشته باشید. اگر تلویزیون در اتاقی با نور روشن قرار دارد، می توانید تنظیمات نور پس زمینه را تغییر دهید و سطح روشنایی کلی را افزایش دهید. این بدان معنی است که همه چیز در تصویر تحت تأثیر قرار می گیرد، از جمله سایه های تاریک.

اما در مورد تلویزیون های HDR همه چیز متفاوت است و همانطور که از نام آن پیداست، محدوده دینامیکی بالاتری به شما می دهد. اگر در تلاش هستید که سر خود را دور آن بپیچید، به این معنی است که شکاف بزرگ‌تری بین قسمت‌های روشن و تاریک‌تر تصویر وجود دارد. در واقع، HDR اجازه می دهد تا نورهای روشن تا 1000 نیت یا بیشتر، بسته به آنچه تلویزیون شما می تواند تحمل کند، می دهد.

به عنوان مثال، اگر خورشید از میان جنگل می تابد، یک تلویزیون HDR آن را به گونه ای نمایش می دهد که واقعاً در پس زمینه سایه ظاهر می شود.

میانگین روشنایی یک تصویر HDR از نظر تئوری باید مشابه آنچه با SDR دارید باشد، اگرچه می‌تواند بسته به نوع فیلمی که تماشا می‌کنید و درجه بندی آن متفاوت باشد.

باید توجه داشته باشید که بسیاری از مدل‌های تلویزیون معمولاً سطوح کنتراست و نور پس‌زمینه را در حالت HDR روی بالاترین مقدار تنظیم می‌کنند، به این معنی که نمی‌توانید آنها را در اتاقی با نور روشن بیشتر تنظیم کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه اتصال Steam Deck به تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *