دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

اتصال Steam Deck به تلویزیون

نحوه اتصال Steam Deck به تلویزیون

اتصال Steam Deck به تلویزیون . Steam Deck قابل حمل است و به شما امکان می دهد بدون توجه به جایی که هستید به تمام بازی های موجود در Steam دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بزرگ و سیستم‌های قوی است که اگر می‌خواهید تجربه بازی خود را به سطح بالاتری ببرید، آن را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند. اما آیا می توانید Steam Deck خود را به تلویزیون یا یک مانیتور بزرگ متصل کنید؟ اگر همه اینها کمی پیچیده به نظر می رسد، نگران نباشید. بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه اتصال Steam Deck خود به تلویزیون خود بیندازیم تا بتوانید بلافاصله شروع به کار کنید.

اتصال Steam Deck به تلویزیون
اتصال Steam Deck به تلویزیون

نحوه اتصال Steam Deck به تلویزیون

Steam Deck را می توان با استفاده از USB C به HDMI یا USB C به DisplayPort، بسته به درگاه های موجود، به تلویزیون یا مانیتور متصل کرد. همچنین می‌توانید Steam Deck را به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون هوشمند با استفاده از Remote Play و برنامه Steam Link پخش کنید، اما به اتصال WiFi قوی نیاز دارید. با استفاده از این سه روش می توانید Steam Deck خود را به تلویزیون خود متصل کنید:

استفاده از کابل های HDMI

از آنجایی که Steam Deck دارای پورت HDMI داخلی نیست، به آداپتور HDMI به USB-C مناسب و یک کابل HDMI برای اتصال آن به تلویزیون خود نیاز دارید. خوشبختانه، شما به راحتی می توانید آنها را آنلاین خریداری کنید. فقط به سراغ گزینه های ارزان و بدون مارک نروید، زیرا می توانند عملکرد نادرست داشته باشند و تجربه بازی شما را خراب کنند. در اینجا مراحل اتصال Steam Deck به تلویزیون آمده است:

  • Steam Deckخود را نزدیک تلویزیون خود قرار دهید. این به طول کابل آداپتور HDMIشما بستگی دارد.
  • یک پورت HDMI رایگان در تلویزیون خود پیدا کنید. اکثر تلویزیون های مدرن با بیش از یک پورت HDMI با برچسب HDMI 1، HDMI 2 و غیره، بسته به تعداد پورت هایی که دارند، عرضه می شوند.
  • تلویزیون خود را روشن کنید و یک سر کابل HDMI را به درگاه HDMI تلویزیون خود وصل کنید.
  • سر دیگر کابل HDMI (انتهای USB-C) را به پورت USB Steam Deck خود وصل کنید. ملایم باشید تا به دستگاه و سیم آسیبی وارد نشود.
  • با کنترل از راه دور، “حالت ورودی” را در تلویزیون خود انتخاب کنید. تلویزیون، AV، کامپوننت، VGA، HDMI 1 و HDMI 2 را خواهید دید (اگر دارای چندین HDMI باشد). ابتدا HDMI 1 یا HDMI 2 را انتخاب کنید. پس از انتخاب “حالت ورودی”، باید تصویر Steam Deck را روی صفحه تلویزیون خود مشاهده کنید.
  • با استفاده از ویژگی تنظیمات صفحه نمایش Steam Deck، صفحه نمایش عرشه بخار را مطابق میل خود تنظیم کنید.

استفاده از DisplayPort 1.4

اگر آداپتور HDMI به USB-C ندارید یا می‌خواهید به جای تلویزیون به مانیتور متصل شوید، این گزینه دیگری است. DisplayPort ها از نظر فنی بهتر از درگاه های HDMI هستند زیرا دارای MST (Multi-Stream Transport) هستند، به این معنی که می توانند از یک نقطه به چندین نمایشگر متصل شوند.

همچنین، DisplayPort از پهنای باند بالاتری نسبت به HDMI پشتیبانی می کند. علاوه بر این، DisplayPort ها پیشرفته تر هستند و وضوح و نرخ فریم بهتری دارند.

با این حال، Steam Deck پورت نمایش ندارد. فقط یک پورت USB C دارد. بنابراین می توانید از USB C برای نمایش آداپتور پورت (در آمازون) برای برقراری اتصال استفاده کنید.

فرآیند اتصال مشابه همان چیزی است که برای کابل‌های HDMI توضیح دادیم، فقط به یک کابل DisplayPort 1.4 نیاز دارید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • یک پورت نمایش رایگان را روی مانیتور یا تلویزیون خود (در صورت وجود) پیدا کنید.
  • یک سر کابل DisplayPort را به درگاه نمایشگر روی مانیتور خود وصل کنید.
  • انتهای دیگر کابل DisplayPort را به آداپتور و سپس به Steam Deck خود وصل کنید.
  • تلویزیون و Steam Deck را روشن کنید.
  • “حالت ورودی” را در تلویزیون خود انتخاب کنید. در این حالت، «حالت AV» خواهد بود. پس از انجام این کار، تصویر Steam Deck روی صفحه تلویزیون شما ظاهر می شود.
  • با استفاده از ویژگی «تنظیمات نمایش» Steam Deck، ظاهر صفحه نمایش خود را به دلخواه خود تنظیم کنید.

با استفاده از Steam Link

مانند هر پلتفرم بازی بزرگ دیگری، Steam Remote Play را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد به صورت بی سیم بازی ها را از Steam Deck خود به دستگاه دیگری مانند تلفن، تبلت، رایانه یا تلویزیون پخش کنید. با این حال، Remote Play یک سرویس پخش داخلی است، به این معنی که هر دو دستگاه باید در یک شبکه WiFi باشند تا بتواند کار کند.

هنگام استفاده از پخش از راه دور، تلویزیون شما سیگنال صوتی و تصویری را دریافت می کند در حالی که بازی توسط دستگاه اصلی، Steam Deck در این مورد کنترل می شود. این فقط صفحه نمایش را منعکس می کند، بنابراین نمی توانید بازی را از طریق تلویزیون انجام دهید، اما این یک راه عالی برای لذت بردن از یک تجربه بازی با صفحه بزرگ بدون هیچ دردسری است.

تنها نکته این است که Remote Play فقط با تلویزیون‌های هوشمندی کار می‌کند که می‌توانند برنامه Steam Link را اجرا کنند و همچنین برای بهترین نتایج به یک اتصال اینترنتی قوی و پایدار نیاز دارید.

برای اتصال Steam Deck خود به تلویزیون به صورت بی سیم:

  • در تلویزیون خود، به فروشگاه برنامه بروید و Steam Link را دانلود کنید.
  • برنامه را اجرا کنید و با اطلاعات کاربری Steam خود وارد شوید.
  • Steam Deckخود را به همان شبکه Wi-Fiتلویزیون خود وصل کنید.
  • به «تنظیمات» در Steam Deck بروید، به «Remote Play» بروید و آن را فعال کنید.
  • در تنظیمات Remote Play به «Advance Host Option» بروید، «Change Desktop Resolution to match Stream Client» را فعال کنید و «Prioritize network traffic» را علامت بزنید.
  • اکنون به تلویزیون خود برگردید، در برنامه Steam، به «تنظیمات» بروید، به «رایانه» بروید و «Steam Deck» را از لیست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.
  • یک کد چهار رقمی دریافت خواهید کرد؛ کد را در پیام پاپ آپ در Steam Deck خود وارد کنید. سپس، شروع به ارسال صفحه به تلویزیون شما می کند.
  • به کتابخانه بازی خود در Steam Deck بروید. در گوشه تصویر کوچک هر بازی باید گزینه ای از «بازی از راه دور» را مشاهده کنید. بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Remote Play ضربه بزنید.

پخش جریانی بازی در تلویزیون شما شروع می شود، در حالی که تمام کنترل های بازی همچنان در Steam Deck شما خواهند بود.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر صفحه تلویزیون ضربه خورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *