دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

رفع سوسو زدن صفحه تلویزیون

نحوه رفع سوسو زدن صفحه تلویزیون

رفع سوسو زدن صفحه تلویزیون. قبل از اینکه تلویزیون هوشمند خود را برای یک تلویزیون جدید رها کنید، این هشت راه عملی برای تعمیر صفحه نمایش تلویزیونی پر زرق و برق یا سوسو می باشد.

رفع سوسو زدن صفحه تلویزیون
رفع سوسو زدن صفحه تلویزیون

کابل های آسیب دیده را جایگزین کنید

تلویزیون را خاموش کنید، برق را جدا کنید، سپس تمام کابل های HDMI، کواکسیال و نوری خود را جدا کنید. در مرحله بعد، کابل ها را یکی یکی دوباره وصل کنید و مطمئن شوید که آنها را به پورت های مناسب وصل کرده اید.

این به این دلیل است که پورت هایی مانند HDMI ARC و HDMI eARC نمی توانند با کابل های HDMI معمولی کار کنند. و اگر متوجه علائم واضح آسیب مانند گره، پیچ خوردگی و پارگی شدید، حتما کابل های خود را تعویض کنید.

انگشتان دست ضربدر، شما یک نقص کابل ساده دارید. یا آن را اشتباه وصل کنید یا چیزی شبیه به آن ساده. خرابی کابل به یک تلویزیون یا مشکل ترجیح داده می شود، زیرا جایگزینی کابل HDMI با کابل ارزان قیمت eARC HDMI (در آمازون) ضربه محکمی به کیف پول وارد نمی کند.

ویژگی تشخیص نور محیط را خاموش کنید

بسته به برند تلویزیون شما، ویژگی تشخیص نور محیط توسط Environmental Control یا Eco Sensor انجام می شود. غیرفعال کردن آن معمولاً بدون در نظر گرفتن تغییرات در شرایط نوری اطراف یا صحنه های فیلم، صفحه نمایش شما را ثابت می کند. برای تلویزیون هوشمند ، به Settings > Eco Solution > Eco Sensor بروید، سپس آن را خاموش کنید تا ببینید آیا صفحه ثابت می شود یا خیر.

نور اتاق خود را تغییر دهید و سطح روشنایی تلویزیون را تنظیم کنید

برای تلویزیون های پلاسما، می توانید مشکل سوسو زدن را با کاهش یا حذف کامل نور فلورسنت در اتاق خود برطرف کنید. از آنجایی که برخی از مدل‌ها به دلیل نرخ تازه‌سازی‌شان می‌توانند سوسو ثابتی داشته باشند و به نور محیط حساس هستند، برای بهبود وضعیت روشنایی از یک پایه تلویزیون براق سفید با چراغ‌های LED استفاده کنید. همچنین می توانید روشنایی تلویزیون خود را با رفتن به تنظیمات > تصویر > پیشرفته > روشنایی تنظیم کنید. سطح روشنایی را تا زمانی که بهترین تجربه مشاهده را به دست آورید، تنظیم کنید.

مطمئن شوید که نرخ تازه‌سازی و وضوح می‌توانند با تلویزیون شما کار کنند

از آنجایی که تلویزیون‌های مدرن محتوا را با فرکانس 60 هرتز نمایش می‌دهند و می‌توانند تا رزولوشن 4K HD را کنترل کنند، اگر ورودی با استاندارد تلویزیون شما مطابقت داشته باشد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. بنابراین، بررسی کنید که دستگاه ورودی و محتوای در حال پخش با نرخ تازه سازی و وضوح سازگار با تلویزیون شما کار کنند.

تلویزیون را خاموش کنید و بگذارید خنک شود

از آنجایی که صفحه تلویزیون شما ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد دچار مشکل شود، تلویزیون را خاموش کنید و بگذارید نیم ساعت بماند. همچنین باید دستگاه‌های الکترونیکی نزدیک را که ممکن است مشکل گرمای بیش از حد را افزایش دهند، بردارید.

تلویزیون خود را تغییر دهید یا ترتیب صندلی را تغییر دهید

اگر در بهترین زاویه دید یا فاصله از صفحه نمایش ننشینید، ممکن است متوجه سوسو زدن شوید. بنابراین، می‌توانید ترتیب نشستن را تغییر دهید یا تلویزیون خود را به موقعیت دیگری ببرید تا ببینید آیا تجربه تماشای شما بهبود می‌یابد. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما از سایر وسایل الکترونیکی که ممکن است باعث تداخل الکترومغناطیسی شوند، مانند رایانه و تلفن همراه، دور نگه داشته شود. همچنین، دستگاه را به یک پریز برق دیگر وصل کنید، زیرا اتصال زمین نامناسب و اختلالات الکتریکی می تواند باعث سوسو زدن شود.

تلویزیون خود را بازنشانی و به روز کنید

برای پاک کردن تنظیمات نادرست، باگ‌ها و سایر خطاهای نرم‌افزاری که نمایش استاندارد تصویر را مختل می‌کنند، یک هارد ریست روی تلویزیون خود انجام دهید.

به طور کلی، در اینجا نحوه تنظیم مجدد تلویزیون هوشمند آمده است:

  • دکمه منو را فشار دهید و به تنظیمات > پشتیبانی بروید.
  • بسته به مدل تلویزیون خود، Self Diagnosis یا Advanced را انتخاب کنید.
  • Resetرا انتخاب کرده و انتخاب خود را تایید کنید.
  • وقتی از شما خواسته شد پین را وارد کنید و OK را فشار دهید تا بازنشانی شروع شود.

در مرحله بعد، باید سفت‌افزار تلویزیون خود را به‌روزرسانی کنید تا بیشترین بهره را از نظر ویژگی‌های پیشرفته و عملکرد بهینه ببرید. برای اکثر تلویزیون ها، دکمه منو را فشار دهید و به تنظیمات > پیشرفته > به روز رسانی نرم افزار > اکنون به روز رسانی بروید. لطفاً راهنمای تلویزیون خود را بررسی کنید یا به وب سایت سازنده مراجعه کنید تا اگر مطمئن نیستید این مراحل را بیابید.

تلویزیون خود را برای خدمات حرفه ای ببرید

اگر همه راه حل های بالا برای شما کار نمی کنند، ممکن است تلویزیون شما با یک مشکل سخت افزاری جدی مواجه شده باشد و نیاز به سرویس حرفه ای داشته باشد. اگر در مورد کاری که انجام می دهید مطمئن نیستید، سعی نکنید تلویزیون خود را تعمیر کنید. از طرف دیگر، یک تکنسین الکترونیک واجد شرایط می تواند به سرعت مشکل را کشف کند، قطعات سخت افزاری معیوب را حذف کند و جایگزین های جدید را نصب کند.

پیشنهاد مطالعه: راه هایی برای اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *