دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

سیاه بودن صفحه تلویزیون

سیاه بودن صفحه تلویزیون و داشتن صدا

سیاه بودن صفحه تلویزیون . وقتی صفحه تلویزیون شما سیاه می شود، اما همچنان می توانید صدا را بشنوید، ممکن است کمی گیج کننده باشد. در حالی که این احتمال را که تلویزیون شما از بین رفته است را رد می کند، اما از عملکرد کامل نیز دور است. بنابراین چه چیزی باعث سیاه شدن صفحه تلویزیون شما می شود و چگونه می توانید آن را تعمیر کنید؟ سیاه شدن صفحه تلویزیون شما می تواند نشان دهنده بسیاری از اشکالات فنی باشد. خوشبختانه، نیازی نیست که شما یک متخصص الکترونیک یا یک متخصص فناوری اطلاعات باشید تا بتوانید بیشتر رفع‌هایی را که در مورد آن صحبت خواهیم کرد، بیابید. بیایید به انتهای این موضوع بپردازیم تا بتوانید به برنامه تلویزیونی یا فیلم مورد علاقه خود بازگردید.

سیاه بودن صفحه تلویزیون
سیاه بودن صفحه تلویزیون

اگر تلویزیون شما صدا داشته باشد اما تصویر نداشته باشد به چه معناست؟

از آنجایی که هنوز می‌توانید صدا را بشنوید، حداقل می‌دانیم که مشکل صدا نیست. اما چند مورد وجود دارد که می تواند روی صفحه نمایش و عدم وجود تصویر تأثیر بگذارد. در مواردی که هنوز صدا را می شنوید، موارد زیر بیشترین علت مشکل صفحه سیاه تلویزیون گزارش شده است:

کابل های شل یا آسیب دیده

به شرط اینکه تلویزیون شما سیگنالی از منبع خارجی مانند پخش کننده DVD، AVR یا جعبه کابل دریافت کند، یکی از دلایل رایج عدم نمایش تصویر اتصال ضعیف به منبع است. به عنوان مثال، کابل ها ممکن است آسیب دیده یا شل شده باشند.

تنظیمات ورودی و تصویر اشتباه است

اگر شما یا هر شخص دیگری هنگام پیکربندی تلویزیون، دستگاه منبع اشتباهی را اختصاص داده باشید، ویدیو را نشان نمی‌دهد. علاوه بر این، روشنایی تلویزیون و سایر تنظیمات تصویر ممکن است دستکاری شده باشند و ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشند. با رفتن به بخش تصویر در منوی تنظیمات و دستکاری چند مورد، می‌توانید به سرعت از این موضوع دور شوید.

بدیهی است که اگر نتوانید پانل را به کار بیاندازید، نمی‌توانید این مورد را بررسی کنید، اما شایان ذکر است که تنظیمات تصویر ممکن است پانل را بسیار تاریک به نظر برساند، بنابراین همه چراغ‌ها را خاموش کنید و مطمئن شوید که پانل واقعاً خاموش است و نه تنها محتوا را بسیار کم نور یا در بالای نور پس زمینه LED ناموفق نمایش می دهد.

حالت خواب روشن است

تنظیم تایمر خواب در تلویزیون به این معنی است که به ناچار در زمان از پیش تعیین شده خاموش می شود. در برخی از مارک های تلویزیون، اگر حالت ذخیره انرژی فعال شود، صفحه سیاه می شود.

برخی از تنظیمات کنترل والدین نیز باعث می شود صفحه نمایش شما سیاه شود و پاسخگو نباشد. نکته خوب این است که می توانید تنظیمات تایمر خواب و حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را از منوی تنظیمات تلویزیون خود پاک کنید.

اگر پانل کار نکند، نمی‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، اما اگر تنظیمات خواب را تنظیم کنید و فکر می‌کنید ممکن است مشکل این باشد، می‌توانید منتظر بمانید تا خارج از پنجره تایمر خوابی که تنظیم کرده‌اید، دوباره عملکرد تلویزیون را امتحان کنید.

سیگنال گم شده

ممکن است تلویزیون شما به دلیل مشکل سیگنال، تصاویر را نمایش ندهد. بهترین راه برای عیب یابی این است که به کانال دیگری بروید. اگر کانال های دیگر به خوبی کار می کنند، نباید نگران باشید زیرا به این معنی است که کانالی که قبلاً تماشا می کردید موقتاً از کار افتاده است. شاید بخواهید فقط برای اطمینان با ارائه دهنده خدمات کابلی خود تماس بگیرید.

سیستم نور پس زمینه معیوب

تلویزیون های دارای پنل LCD از سیستم نور پس زمینه برای روشن کردن صفحه نمایش استفاده می کنند تا بتوانید تصاویر را به وضوح ببینید. همانطور که مشخص است، هر گونه نقص فنی در نور پس زمینه به این معنی است که شما نمی توانید چیزی را روی صفحه نمایش خود ببینید. اما این بازیکن نمایش نیست. یک تکنسین ماهر به سرعت مشکل را تشخیص داده و در صورت نیاز به نصب یک سیستم نور پس زمینه جدید توصیه می کند.

سیستم عامل منسوخ شده

در برخی از تلویزیون های هوشمند، اگر سیستم عامل قدیمی باشد، با مشکل صفحه سیاه مواجه خواهید شد. خوشبختانه، انجام به‌روزرسانی سیستم‌افزار به صورت دستی پیچیده نیست، و مجبور نیستید برای انجام آن به کسی پول بپردازید. بیشتر در مورد آن در زیر.

صفحه نمایش آسیب دیده

صفحه نمایش آسیب دیده باعث می شود تلویزیون شما حتی زمانی که تصویری را نمایش نمی دهد صدا تولید کند. تکنسین‌ها معمولاً گزارش می‌دهند که شایع‌ترین دلایل آسیب‌دیدگی صفحه نمایش، نوسانات برق و ضربه مکانیکی هنگام سقوط تلویزیون است. معمولاً هنگام بسته‌بندی کارخانه یا حمل و نقل، آسیب فیزیکی به صفحه تلویزیون شما وارد می‌شود. سایر مشکلات سخت افزاری که مستقیماً روی صفحه نمایش تأثیر می گذارد نیز ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال، اگر قطعه ای روی برد توزیع برق سرخ شده باشد، احتمالاً صفحه نمایش شما سیاه می شود. این تقریباً همیشه زمانی است که اجزایی مانند خازن ها منفجر می شوند.

علاوه بر این، یک ضربه در برد T-Con (کنترل کننده زمان) می تواند صفحه نمایش شما را سیاه کند. به این دلیل که T-Con سیگنال های ویدیویی روبرو را پردازش می کند و نحوه نمایش تصاویر روی صفحه را کنترل می کند.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع سوسو زدن صفحه تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *