دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آنتن در تلویزیون

عدم شناسایی آنتن در تلویزیون ال ای دی

امروزه تلویزیون نقش اساسی در زندگی انسان‌ها دارد زیرا علاوه بر جنبه‌ی سرگرمی، جنبه‌ی آموزشی نیز دارد و کاربران علایق خود مانند دیدن سریال، اخبارهای ورزشی و … را از طریق این دستگاه کاربردی دنبال می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون‌ها هم هوشمند شدند و قابلیت‌های زیادی به آن‌ها اضافه شد. آنتن در تلویزیون بسیار حائز اهمیت است و در واقع 100 درصد عملکرد این دستگاه به قدرت و کیفیت آنتن آن بستگی دارد. عدم شناسایی آنتن در تلویزیون‌های ال ای دی یا به عبارت دیگر ضعیف بودن سیگنال، به دلایل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله قصد داریم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

ضعیف بودن سیگنال و عدم شناسایی آنتن در تلویزیون به دلیل مشکلات گوناگونی مانند کم بودن ارتفاع، خرابی کابل آنتن، انتخاب مکان نامناسب، ضعیف بودن گیرنده دیجیتال، خرابی کابل آنتن و … رخ می‌دهد. تنها راه‌حل رفع این مشکلات، تقویت نمودن سیگنال و از بین بردن اختلالات ذکر شده است. در صورتی که تلویزیون شما پیغام No Signal به شما می‌دهد، شک نکنید که مشکل از آنتن می‌باشد. در این صورت با نمایندگی تعمیر تلویزیون صنام تماس بگیرید و بهترین خدمات را دریافت نمایید.

کم بودن ارتفاع آنتن در تلویزیون

از مهم‌ترین دلایل ضعیف بودن سیگنال در تلویزیون، ارتفاع آنتن است. معمولا آنتن‌های هوایی که در ارتفاعات نصب می‌شوند، سیگنال بسیار بهتری نسبت به ارتفاع‌های پایین دارند. آنتن‌های هوایی حتما باید در ارتفاعات خیلی بالا نصب شوند تا عملکرد خوبی داشته باشند. معمولا بهترین مکان جهت قرار دادن این آنتن‌ها، پشت بام هستند. البته گاهی با نصب این قطعه در پشت بام با مشکلاتی از قبیل نویز انداختن و یا سیگنال ضعیف مواجه خواهیم شد، در این حالت باید آنتن را در جایی قرار دهید که طول سیم آنتن در کم‌ترین حالت ممکن قرار گیرد. آنتن در تلویزیون، کیفیت تصاویر، صدا و در کل عملکرد دستگاه را مشخص می‌کند. به همین دلیل لازم است آن را جدی‌تر بگیرید.

ارتفاع آنتن

انتخاب محل و جهت نامناسب برای آنتن

قطعا همه‌ی ما از زمان قدیم به یاد داریم که تنظیم نبودن آنتن تلویزیون جزو دغدغه‌های افراد منزل بوده و هست. به خصوص تلویزیون‌های قدیمی بیشتر دچار این مشکل می‌شدند و پدر خانواده در بالا پشت بام در حال تنظیم و یا رفع ایرادات آن بود. در زمان گذشته هیچ دستگاه دیجیتالی جهت پیدا کردن جهت مناسب آنتن وجود نداشت اما امروزه اگر تلویزیون ال ای دی شما، سیگنال ضعیفی دارد، می‌توانید بررسی کنید که آنتن را در چه مکانی نصب نمایید و در چه جهتی آن را قرار دهید.

منظور از جهت مناسب آنتن در تلویزیون، هم راستا بودن با فرستنده‌ی سیگنال می‌باشد. گاهی بهترین کار برای یافتن جهت مناسب، توجه به آنتن همسایگان است. علاوه بر این شما می‌توانید برای پیدا کردن مناسب‌ترین جهت، از نقشه‌ی FCC DTV استفاده نمایید. اگر نمی‌توانید استانداردهای نصب آنتن در تلویزیون را رعایت کنید، حتما از یک کارشناس کمک بگیرید. زیرا در صورت نصب نادرست، مشکلاتی در آنتن‌تان به وجود می‌آید که در این صورت هم به یک متخصص نیاز خواهید داشت.

آنتن

عدم شناسایی آنتن در تلویزیون به دلیل وزش باد

ساده‌ترین و اصلی‌ترین دلایل ضعیف شدن سیگنال، وزش باد شدید و عم شناسایی آنتن در تلویزیون است. این رویداد در هر فصلی از سال رخ می‌دهد و کاملا بستگی به شرایط جغرافیایی و جوی محل مورد نظر دارد. به صورت کلی وزش باد شدید، منجر به بهم خوردن تنظیمات آنتن و در نتیجه ایجاد مشکل در نمایش صدا و تصویر دستگاهتان خواهد شد.

جمع‌بندی

ما در این مقاله شما را با دلایلی که منجر به عدم شناسایی آنتن در تلویزیون می‌شود، آشنا کردیم. تلویزیون ال ای دی شما هر چقدر هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اگر یک آنتن خوب و مناسب نداشته باشد، در نتیجه تصویری باکیفیت مطلوب نخواهد داشت. به همین دلیل عملکرد درست آنتن در تلویزیون یکی از فاکتورهای اصلی محسوب می‌شود و تعیین‌کننده‌ی کیفیت دستگاه‌تان می‌باشد.

مقالات مرتبط:

بررسی مشکلات رایج در صفحه نمایش تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *