دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

طول عمر تلویزیون

راهکارهایی مفید جهت افزایش طول عمر تلویزیون

امروزه بسیاری از مردم به دنبال این هستند که تلویزیون‌های هوشمند ال ای دی خریداری کنند؛ زیرا این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه انرژی کمتری مصرف می‌کنند، کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند. قطعا شما هم با توجه به هزینه‌ی زیادی که برای خرید این دستگاه‌های پرکاربرد می‌کنید، انتظار دارید که طول عمر تلویزیون‌ بالا باشد و سال‌ها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده نمایید. هیچ فردی دوست ندارد که پس از گذشت مدت زمانی، میلیون‌ها تومان صرف هزینه‌ی تعمیر کند و به دردسر بیفتد. راهکارهایی وجود دارد که به افزایش طول عمر تلویزیون شما کمک خواهد کرد. در این مقاله با همراه باشید و  اطلاعات مفیدی جهت نگهداری صحیح از تلویزیون به دست آورید.

انتخاب محل نصب مناسب برای تلویزیون

تلویزیون‌های هوشمند امروزی در عین پرکاربرد بودن، بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. انتخاب محل قرارگیری مناسب یکی از این مراقبت‌هاست که باید آن را جدی بگیرید. دوری از منابع نور شدید، وجود تهویه مناسب، نبود رطوبت، دوری از محیط‌های پر رفت و آمد مانند آشپزخانه، دوری از منابع حرارتی مانند بخاری، شوفاژ و ..، انتخاب میز مناسب با طول حداقل 20 سانتی‌متر، رعایت فاصله مناسب تلویزیون و مبلمان و استفاده از پوشش برای محافظت از کابل‌ها و سیم‌ها منجر به افزایش طول عمر تلویزیون خواهند شد. اگر می‌خواهید دستگاه خود را روی دیوار نصب کنید، حتما ارتفاع مناسبی متناسب با اندازه‌ی مبلمان در نظر بگیرید.

بهترین مکان قرارگیری تلویزیون

از خدمات تخصصی نمایندگی تعمیر تلویزیون صنام بهره ببرید.

خرید آنتن مناسب و افزایش طول عمر تلویزیون

این روزها آنتن مناسبی که همه‌ی شبکه‌های آنالوگ و دیجیتال روی آن دسترس هستند، آنتن UHF نام دارد؛ این آنتن‌ها به دلیل داشتن اندازه کوچک و پایداری زیاد در مقابل وزش باد، بسیار مناسب هستند و طرفداران زیادی دارند. وجود فیوز داخلی آن منجر می‌شود که در صورت بروز صاعقه و اصابت آن به آنتن، فیوز مچینگ از کار افتاده و جریان الکتریکی به تلویزیون هدایت نشود و از سوختن تیونر دستگاه جلوگیری می‌نماید. البته متخصصان تعمیرات، جهت افزایش طول عمر تلویزیون، توصیه می‌کنند که هنگام صاعقه و رعد و برق، حتما دستگاه‌شان را خاموش و از برق بکشید.

آنتن UHF

اتصال نمودن فلش به تلویزیون

آیا فلش برای تلویزیون ضرر دارد؟ جزو سوالاتی‌ست که کاربران زیادی از ما می‌پرسند. در پاسخ به آن‌ها می‌توان گفت که در میان پورت‌های تلویزیون، پورت USB جهت اتصال فلش، هارد، دانگل‌ها و … بیشترین کاربرد را دارد، به همین دلیل در معرض خرابی بیشتری قرار می‌گیرد. اگر فلش زیاد به تلویزیون خود وصل می‌کنید، جهت جلوگیری از صدمات ناشی از استفاده مکرر، یک کابل افزایش طول USB کوتاه خریداری نمایید و آن را به صورت دائم به پورت USB وصل نمایید و فلش را به سر دیگر کابل متصل کنید.

استفاده از دستمال مناسب جهت افزایش طول عمر تلویزیون

اگر می‌خواهید طول عمر تلویزیون خود را افزایش دهید، از یک دستمال نخی و نرم میکروفایبر استفاده نمایید. برخی از افراد از شوینده‌هایی مانند شیشه پاک‌کن برای تمیز کردن استفاده می‌کنند که کاملا نادرست است، نم‌دار کردن دستمال با آب کافی‌ست و با یک حرکت چرخشی صفحه نمایش تلویزیون‌تان تمیز می‌شود. اگر می‌خواهید از مواد شوینده استفاده کنید حتما از قبل درباره‌ی کیفیت و اصالت آن تحقیق نمایید. اگر کوچک‌ترین خطایی در این زمینه انجام دهید، به قطعات داخلی تلویزیون مانند برد تیکان آسیب می‌زنید و شاهد لکه‌های سیاه رنگ و … روی صفحه نمایش خواهید بود؛ تمام این اشتباهات طول عمر تلویزیون را کاهش می‌دهند.

تمیز کردن تلویزیون

به روزرسانی تلویزیون ممنوع مگر …

توجه فرمایید اگر تلویزیون شما وارداتی و فاقد گارانتی معتبر است، هرگز آن را در حالت به روز رسانی قرار ندهید. زیرا اگر در هنگام انجام این کار، برق قطع شود و یا مشکلی به وجود آید، تلویزیون شما BOOT خواهد شد و دیگر قابل استفاده نیست. برای مطمئن شدن می‌توانید با نمایندگی برند مربوط خود تماس بگیرید و از خدمات تلویزیون خریداری شده اطمینان حاصل کنید. به روزرسانی یکی از مواردی‌ست که به افزایش طول عمر تلویزیون کمک خواهد کرد؛ زیرا تمام ویروس‌ها و برنامه‌های اضافی آن پاک شده و دستگاه به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

سخن پایانی

تلویزیون جزو پرکاربردترین وسایل منزل است که افراد بیشترین زمان اوقات فراغت خود را با تماشای فیلم و سریال می‌گذارنند. این روزها با افزایش نرخ دلار، قیمت وسیله‌های هوشمند بالا رفته است و خانواده‌ها هزینه‌ی زیادی برای خرید تلویزیون می‌کنند. در صورت بروز هرگونه خرابی و مشکل در دستگاه، نه تنها باید جهت تعمیر ایرادات آن، مبلغ‌های زیادی را پرداخت کنید، بلکه طول عمر تلویزیون کاهش می‌یابد و دستگاه کیفیت اصلی خود را از دست می‌دهد. اگر تمام نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم را رعایت نمایید، طول عمر تلویزیون خود را بالا می‌برید و می‌توانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

مقالات مرتبط: علت بهم ریختگی رنگ‌های صفحه نمایش تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *