دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

خاموش شدن تلویزیون

علت خاموش شدن تلویزیون

یکی از پرکاربردترین لوازم منزل، تلویزیون است؛ اکثر افراد بیشتر اوقات فراغت خود را با تماشای فیلم و سریال سپری می‌کنند. به همین دلیل این دستگاه دچار مشکلات و خرابی‌های گوناگونی می‌شود. تقریبا همه‌ی افراد تجربه‌ی خاموش شدن تلویزیون را دارند؛ خاموش شدن ناگهانی یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی‌ست که برای هر دستگاهی رخ می‌دهد. عوامل متعددی منجر به خاموش شدن تلویزیون می‌شود که در این مقاله سعی داریم شایع‌ترین علت‌های بروز این مشکل و راهکارهایی جهت رفع آن را ارائه دهیم.

دلیل خاموش شدن تلویزیون بعد از روشن شدن

گاهی پیش می‌آید که هنگام روشن کردن تلویزیون، در یک لحظه تصویر از بین می‌برد و دستگاه خاموش می‌شود. گاهی اوقات هم خاموش شدن تلویزیون با فاصله‌ی زمانی و در ساعات متفاوت رخ می‌دهد. این روند تا جایی ادامه می‌یابد که دیگر دستگاه‌تان روشن نمی‌شود. توجه داشته باشید تعمیر این قبیل مشکلات حتما باید توسط نیروهای متخصص و مراکز تعمیرات تلویزیون قرار بگیرد، زیرا کوچک‌ترین خطایی در این زمینه منجر به از کار افتادگی و حتی آسیب به پنل تلویزیون می‌شود.

یکی از علت‌هایی که منجر به خاموش شدن تلویزیون می‌شود، خرابی مین برد است؛ مین برد اصلی‌ترین قطعه‌ی تلویزیون به شمار می‌رود، زیرا کلیه‌ی کارهایی که کاربر با کنترل و یا کلیدهای تعبیه شده روی تلویزیون انجام می‌دهد توسط مین برد صورت می‌گیرد. به همین دلیل اگر مشکلی در این قطعه به وجود آید، عملکرد دستگاه به کلی مختل می‌شود.

خرابی و یا مشکل در بک لایت تلویزیون یکی دیگر از علت‌های خاموش شدن محسوب می‌شود. در هر محیطی اگر نور نباشد، اجسام نمایان نمی‌شوند، در تلویزیون هم به همین صورت است. بک لایت وظیفه‌ی فراهم نمودن نور را برعهده دارد. اگر مشکلی در این قطعه به وجود آید، تصاویر صفحه نمایش دیگر پخش نمی‌شوند و در این صورت امکان خاموش شدن ناگهانی تلویزیون وجود دارد.

مین برد تلویزیون

دستگاه پس از چند ساعت خاموش می‌شود

در بعضی مواقع، کاربر در حال تماشای تلویزیون است و بدون اینکه به کنترل و یا دکمه‌ی خاصی دست بزند، دستگاه خاموش می‌شود. در این زمان اولین کاری که باید انجام دهید، چک کردن تایمر تلویزیون است؛ فعال بودن این گزینه منجر می‌شود تا دستگاه شما در زمان مشخصی خاموش شود. روند خاموش شدن تلویزیون ممکن است تا جایی ادامه پیدا کند که عملکرد دستگاه‌تان به طور کلی مختل شود و در دو قطعه پاور و مین برد تلویزیون مشکل به وجود آید.

خاموش شدن تلویزیون به دلیل وجود نوسانات برقی

وجود نوسانات برقی یکی از علت‌های خاموشی تلویزیون می‌باشد. دستگاه‌های هوشمند امروزی به دلیل اینکه با ولتاژ بسیار پایین کار می‌کنند با قطع و وصل شدن برق دچار مشکلاتی می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که از محافظ برق برای دستگاه‌تان استفاده کنید و از اتصال مستقیم به پریز خودداری کنید.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات خاموش شدن تلویزیون به دلیل مشکل در همان محافظ برق است؛ محافظ خراب منجر به قطع شدن برق می‌شود و یا انرژی کافی جهت روشن شدن تلویزیون تامین نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که جهت بررسی این مشکل دستگاه خود را مستقیم به پریز برق وصل نمایید، اگر به درستی کار کرد، اقدام به تعویض محافظ کنید.

محافظ برق تلویزیون

بیشتر بدانید: چگونه تشخیص دهیم که تلویزیون در حال مرگ است

اتصال فلش ویروسی

همیشه هنگام اتصال هر وسیله‎‌ی جانبی به تلویزیون، از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات با بی‌دقتی کاربر، مشکلاتی در تلویزیون به وجود می‌آید که جهت تعمیر آن باید هزینه‌های زیادی را متحمل شود. یکی از این موارد اتصال فلش مموری ویروسی به دستگاه است که منجر به انتقال ویروس به تلویزیون شده و عملکرد دستگاه را به طور کلی مختل می‌کند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید حتما از کارشناسان دوره دیده در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل تلویزیون‌تان از راه درست برطرف شود.

فلش مموری ویروسی

ارائه‌ی چند راهکار ساده جهت جلوگیری از خاموش شدن تلویزیون

1: یکی از راه‌حل‌های ساده جهت رفع مشکل خاموش شدن تلویزیون این است که دستگاه را برای دقایقی از برق بکشید و بعد دوباره آن را روشن کنید؛ گاهی اوقات با اجرای این راهکار ساده مشکل تلویزیون‌تان برطرف می‌شود.

2: از محکم بودن اتصالات برقی تلویزیون اطمینان حاصل کنید، در بعضی مواقع به دلیل سست بودن اتصالات، تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش می‌شود.

3: برای رفع چنین مشکلی می‌توانید از گزینه ریست و یا به روزرسانی استفاده نمایید؛ گاهی دستگاه شما نیاز به آپدیت دارد. با ریست کردن تلویزیون، برخی از مشکلات آن مانند خاموش شدن تلویزیون از بین می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *