دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

سفید شدن صفحه تلویزیون

رفع مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون

از زمانیکه تلویزیون‌ها هوشمند شدند و امکانات قابل توجهی به آن‌ها اضافه شد، مشکلات متعددی در دستگاه‌ها به وجود آمد. سفید شدن صفحه‌ی تلویزیون یکی از موارد نادر است که به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد. گاهی اوقات به وجود آمدن این هاله‌ی سفید به دلیل ساده‌ای رخ می‌دهد و به راحتی هم برطرف می‌شود اما در برخی موارد سفید شدن صفحه‌ تلویزیون به دلیل مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری به وجود می‌آید که باید توسط کارشناسان متخصص تعمیر شود. در این مقاله قصد داریم دلایل به وجود آمدن هاله‌ی سفید در صفحه نمایش تلویزیون و راه‌هایی جهت رفع این مشکل ارائه دهیم.

عوامل سفید شدن صفحه تلویزیون

همانطور که گفته شد ظاهر شدن هاله‌ی سفید روی صفحه نمایش تلویزیون ممکن است به دلایل ساده و یا جدی‌تری رخ دهد. وارد شدن ضربه سنگین به تلویزیون، قرار گرفتن در معرض حرارت، آب خوردگی دستگاه، بروز ایرادات داخلی مانند مشکل پنل، مدارها، کابل‌ها، اتصالات برقی و … می‌توانند منجر به سفید شدن صفحه تلویزیون شوند. هر کدام از این مشکلات می‌توانند روی قطعاتی که منجر به پخش شدن تصویر می‌شوند اعم از بک لایت، ال سی دی، ال ای دی، برد اصلی، منبع تغذیه، پنل و … تاثیر بگذارند و منجر به سفیدی نمایشگر تلویزیون شوند.

تلویزیون‌های هوشمند بسیار حساس هستند و نیازمند به مراقبت‌های ویژه‌ای می‌باشند. ال سی دی و ال ای دی صفحه نمایشگرهای دستگاه‌های امروزی با کوچک‌ترین ضربه‌ و یا خطایی دچار مشکلات جدی می‌شوند که گاهی جهت تعمیر آن‌ها باید هزینه‌ی زیادی متحمل شوید. اگر از دستگاه خود به درستی نگهداری نمایید دیگر درگیر مشکلاتی مانند سفید شدن صفحه تلویزیون نخواهید شد.

وجود هاله‌ی سفید تلویزیون به دلیل مشکلات Logic board

نقش اصلی لاجیک برد، هدایت پنل ال سی دی تلویزیون است. اصلی‌ترین دلایل سفید شدن نمایشگر تلویزیون، افزایش حرارت در لاجیک برد می‌باشد. این مشکل را به راحتی می‌توان برطرف نمود. زمانی که دستگاه شما بیش از حد مجاز روشن بماند، درجه حرارت این قطعه بالا می‌رود و شاهد ظهور لکه‌های سفید رنگ در صفحه‌ی تلویزیون خواهید بود. جهت رفع این ایراد می‌توانید منافذ اطراف تلویزیون را تمیز نمایید و مدتی دستگاه خود را خاموش کنید تا درجه حرارت آن کاهش یابد.

لاجیک برد

سفید شدن صفحه تلویزیون به دلیل آسیب به قطعات داخلی

همانطور که گفته شد گاهی به دلیل خرابی‌های سخت‌افزاری قطعات ضروری مانند برد تیکان، برد اصلی، پنل ال سی دی، بک لایت و … منجر به سفید شدن صفحه تلویزیون شما می‌شوند. از رایج‌ترین علل ظهور هاله سفید در نمایشگر، خرابی پنل‌های ال سی دی، افزایش حرارت در برد اصلی، قطع شدن سیگنال برد اصلی، وجود مشکلات بین برد تیکان با برد اصلی و … هستند. جهت رفع مشکلات مربوطه حتما باید از نیروی متخصص و دوره دیده کمک بگیرید تا در کمترین زمان و پایین‌ترین هزینه، بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

قطعات اصلی تلویزیون

راهکارهایی ساده جهت رفع مشکل هاله سفید نمایشگر تلویزیون

زمانکیه مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون شما سخت افزاری و یا نرم افزاری نیست، می‌توانید با به کارگیری چند راهکار ساده، هاله‌ی سفید به وجود آمده روی صفحه نمایشگر دستگاه‌تان را برطرف کنید. ممکن است مشکل مربوط به ورودی‌ها و یا اتصال لوازم جانبی باشد، یکبار آن‌ها را از تلویزیون خود خارج کنید و دستگاه را ری استارت نمایید.

اطمینان داشته باشید که کابل متصل‌کننده برد تیکان به برد اصلی مشکلی نداشته باشد و از محکم بودن آن مطمئن شوید. برق ورودی ولتاژ این کابل هم چک نمایید؛ میزان آن باید 12 ولت باشد. از محکم بودن تمامی اتصالات و کابل‌های تصویر تلویزیون اطمینان حاصل کنید، گاهی با سست بودن یک کابل، کل سیستم دستگاه شما بهم می‌ریزد.

در صورتیکه با هیچ کدام از راه حل‌های ذکر شده، مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون شما رفع نشد، باید از نیروی متخصص جهت رفع و تعمیر دستگاه‌تان کمک بگیرید. برای مثال گاهی مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون شما ممکن است خرابی در پنل ال سی دی و یا ال ای دی دستگاه باشد که برای تعویض و یا تعمیر این قطعه نیاز به تجهیزات تخصصی و پیشرفته است. برای یافتن بهترین کارشناسان تعمیر تلویزیون به سایت sanam-tv-repair.ir مراجعه نمایید و بهترین خدمات را در این زمینه دریافت کنید.

مقالات مرتبط: نکاتی که باید درباره‌ی تعمیر تلویزیون بدانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *