دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

ناهماهنگی صدا و تصویر

ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون

تلویزیون یکی از پرکاربردترین وسایل هوشمند در دنیای امروزی است. اوقات فراغت بیشتر مردم با تماشای فیلم و سریال سپری می‌شود. هر وسیله‌ی الکترونیکی که بیش از حد از آن استفاده کنید پس از گذشت زمانی طولانی دچار خرابی‌هایی خواهد شد. ناهماهنگی صدا و تصویر یکی از مشکلات تلویزیون است. این مشکل به این معناست که هنگام تماشای فیلم و یا بازی صدا دیرتر از تصاویر به گوش شما می‌رسد. ناهماهنگی صدا و تصویر جزو مشکلاتی‌ست که کاربران بسیاری را کلافه کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا علل به وجود آمدن این ایراد و راهکارهایی جهت حل آن را به شما ارائه دهیم.

علل به وجود آمدن ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون

دلایل مختلفی برای به وجود آمدن مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر وجود دارد اما یکی از علت‌های اصلی نوسانات برقی تلویزیون است. در چنین شرایطی حتما تمامی کابل‌ها را چک نمایید و از محکم بودن اتصالات آن اطمینان حاصل کنید. تقریبا نیمی از سیستم‌های سینمای خانگی از کابل‌های نوری برای اتصال صدا استفاده می‌کنند که همین مسئله منجر به تاخیر صدا می‌شود. گاهی اوقات هماهنگ نبودن صدا و تصویر به دلیل بهم ریختن تنظیمات تلویزیون شماست که باید تمامی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر می‌تواند به دلیل سیستم‌های مختلف پخش تلویزیون یا دستگاه‌های ست تاپ باکس باشد. لطفا دستگاه‌های جانبی را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند. اگر صدا و تصویر دستگاه شما در DVD یا دیسک Blu-ray هماهنگ نباشد، به دلیل اتصالات ضعیف با تلویزیون است یا اینکه دیسک فیلم خراب و معیوب می‌باشد. در صورت بروز هرگونه مشکلی در این زمینه می‌توانید با نمایندگی تعمیر تلویزیون صنام تماس بگیرید تا از بهترین خدمات بهره‌مند شوید.

تاخیر در صدا

راهکارهایی جهت حل مشکل تاخیر در انتقال صدا

پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا وارد منوی تنظیمات تلویزیون شوید و تمامی تنظیمات صوتی آن را مورد بررسی قرار دهید. با پیدا کردن گزینه audio delay یا همان تاخیر صوتی می‌توانید مشکل ناهماهنگی را حل نمایید. برای این کار باید فاصله پخش سیگنال تاخیر صوتی و هماهنگ سازی را بین 0 تا 250 ms قرار دهید. با این کار عموما باید مشکل صدا و تصویر دستگاه‌تان رفع گردد.

پس از انجام دادن راهکارهای بالا، دوباره به تماشای تلویزیون بازگردید و ببینید که آیا ناهماهنگی صدا و تصویر از بین رفته است یا خیر!  اگر این روش هم پاسخ نداد، می‌توانید گزینه تنظیم مجدد کارخانه در تلویزیون را انتخاب نمایید. اما توجه داشته باشید که با انجام این کار تمام تنظیمات ذخیره شده از بین می‌روند. در صورت انجام این کار می‌توانید از یک کارشناس حاذق در زمینه‌ی تعمیرات تلویزیون کمک بگیرید تا مشکل جدی‌تری برای دستگاه‌تان به وجود نیاید.

یکی دیگر از مشکلاتی که منجر به ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون خواهد شد، داشتن سینمای خانگی است. برای مطمئن شدن باید وارد بخش تنظیمات سینمای خانگی شوید و در آن فاصله تاخیر صدا را بین 0 تا 250 میلی ثانیه تنظیم نمایید. پس از انجام این کار دوباره به حالت اولیه تلویزیون بازگردید و دوباره مشکل را بررسی کنید.

علت بعدی برای به وجود آمدن ناهماهنگی صدا و تصویر، اتصالات کابلی است. تمامی کابل‌های صدا، HDMI، و … را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که به صورت ایمن به دستگاه‌تان وصل شده‌اند و اتصالات محکمی دارند. به طور کلی چندین دلیل اصلی وجود دارد که منجر به ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون شما می‌شود. اگر پس از بررسی موارد بالا باز هم با مشکل تاخیر صدا و تصویر روبه‌رو شدید، حتما از یک متخصص حاذق درخواست کمک کنید تا مشکل دستگاه شما را رفع نماید.

مقالات مرتبط: دلیل آبی شدن صفحه تلویزیون ال ای دی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *