دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

قطع شدن تصویر

علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون چیست

تلویزیون یکی از پرکاربردترین وسایل در منزل محسوب می‌شود، زیرا بیشتر افراد زمان استراحت و اوقات فراغت خود را با تماشای فیلم و سریال می‌گذرانند. ناگفته نماند که برخی از افراد از این دستگاه کاربردی برای انجام امور کاری خود استفاده می‌کنند. مشخص است که هر چقدر از وسیله‌ای بیشتر مصرف شود، زودتر دچار خرابی و مشکلات فنی مخواهد شد. قطع شدن تصویر تلویزیون یکی از این موارد است. این مسئله منجر می‌شود تا کیفیت تصاویر کاهش یابد و کاربر لذت کافی از تماشای فیلم را نبرد. چندین علت منجر به قطع شدن تصویر تلویزیون می‌شود که در این مقاله برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

مشکل در برد پاور و قطع شدن تصویر تلویزیون

از مهم‌ترین دلایل قطع شدن تصویر تلویزیون، خرابی در برد پاور است؛ برد پاور یکی از مهم‌ترین قطعات تلویزیون محسوب می‌شود که وظیفه‌ی اصلی آن تامین انرژی و برق برای قطعات دیگر دستگاه می‌باشد. در صورتیکه برد پاور در تلویزیون شما خراب شود، انرژی الکتریکی کافی وجود ندارد و دستگاه دیگر قادر به انجام فعالیت‌های دیگر نیست، همین مسئله باعث قطع و وصل شدن تصویر خواهد شد. در صورت مواجه به این مشکل با کارشناسان دوره دیده سایت صنام تماس بگیرید تا بهترین خدمات را در زمینه‌ی تعمیر تلویزیون دریافت کنید.

برد پاور

وجود مشکل در پنل تلویزیون

پنل جزو قطعات بسیار حساس تلویزیون است که در صورت وجود هرگونه اختلالی در آن قطعات دیگر دستگاه مخصوصا قطعه‌ی بک لایت دچار مشکلات کوچک و بزرگی می‌شوند. عملکرد اصلی بک لایت ایجاد نور کافی در صفحه نمایش تلویزیون است تا تصاویر باکیفیت کافی به کاربران نشان داده شوند. عوامل متعددی مانند ضربه، فشار، آب خوردگی، قرار گرفتن در معرض رطوبت و … به پنل تلویزیون آسیب می‌زند و در نهایت شاهد قطع شدن تصویر دستگاه‌تان خواهید بود. توجه فرمایید که پنل تلویزیون نباید به دست مراکز غیرمجاز و افراد غیرحرفه‌ای تعمیر شود، زیرا نه تنها مشکل شما برطرف نمی‌شود، بلکه ممکن است به قطعات دیگر آسیب‌های جدی وارد شود و شما مجبور شوید تا تلویزیون‌تان را تعویض کنید.

پنل تلویزیون

بیشتر بدانید: علت خاموش شدن تلویزیون

اختلال در مین برد و قطع شدن تصویر تلویزیون

مین برد همانند مغز تلویزیون عمل می‌کند. یعنی تمام دستوراتی که توسط کاربر با ریموت دستگاه وارد می‌شود را مین برد اجرا می‌نماید. به همین دلیل یکی از دلایل مهم در قطع و وصل شدن تصاویر، وجود مشکل در مین برد تلویزیون است. اختلال در این قطعه باعث بروز مشکلاتی از قبیل خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون و در نهایت از بین رفتن تصویر می‌شود. این اختلال که مربوط به مشکلات سخت‌افزاری‌ست حتما باید توسط نیروهای متخصص رفع گردد تا به قطعات دیگر آسیبی وارد نشود.

خراب شدن بک لایت تلویزیون

مشکل در بک لایت تلویزیون یکی از شایع‌ترین اختلالات می‌باشد که منجر به قطع شدن تصویر دستگاه خواهد شد. همه‌ی تلویزیون‌های هوشمند امروزی دارای چراغ‌هایی در پنل خود هستند که منجر به روشن شدن صفحه نمایش می‌شوند. اگر هر کدام از این چراغ‌ها به هر دلیلی بسوزند، به مرور زمان تصاویر تلویزیون تغییر رنگ می‌دهند و از بین می‌روند. خوشبختانه ایجاد اختلال در بک لایت نیازی به تعویض چراغ ندارد، فط کافیست با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید تا در کمترین زمان مشکل دستگاه‌تان را برطرف نمایند.

بک لایت

بیشتر بدانید: رفع مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون

آیا راهی برای رفع قطع شدن تصویر تلویزیون وجود دارد

توجه کنید که رفع مشکل قطع شدن تصویر تلویزیون زمانی انجام می‌شود که علت اصلی آن توسط نیروهای متخصص پیدا شود. به همین دلیل است که برای تعمیر مشکلات تلویزیون خود همیشه باید از تکنسین‌های حاذق کمک بگیرید. در صورتیکه علت اصلی قطع شدن تصویر تلویزیون شما، خرابی مادربرد، پنل و بک لایت باشد، با تعویض آن‌ها مشکل دستگاه‌تان رفع خواهد شد. تعمیرات تلویزیون نیازمند به تجهیزات پیشرفته و دانش کافی می‌باشد و افراد عادی قادر به انجام این امور نیستند. بنابراین این مسئله را جدی بگیرید تا همیشه دستگاه‌های باکیفیتی در منزل داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *