دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

روشن نشدن تلویزیون

علل اصلی روشن نشدن تلویزیون

این روزها تلویزیون جزو وسایل ضروری افراد محسوب می‌شود. این جعبه‌ی سیاه جادویی با مردم کاری کرده است که بیشتر اوقات فراغتشان را با تماشای فیلم و سریال پر می‌کنند. حال فرض کنید که مشکلی مانند روشن نشدن تلویزیون برای کاربران پیش آید؛ قطعا علت اصلی این مشکل را نمی‌دانند. معمولا کاربران راه‌های زیادی را پیاده می‌کنند تا دستگاه خود را دوباره روشن نمایند اما در نهایت موفق نمی‌شوند. در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل اصلی روشن نشدن تلویزیون را متوجه شوید.

ویروسی شدن مین برد تلویزیون

یکی از عللی که منجر به روشن نشدن تلویزیون می‌شود؛ ویروسی شدن مین برد است. شاید بپرسید که مین برد چیست؟ این قطعه دستوردهنده‌ی اطلاعات به سایر قطعات دستگاه است و همانند مغز انسان عمل می‌کند. بنابراین کوچکترین اختلالی در آن منجر به بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. ویروسی شدن این قطعه غالبا در تلویزیون‌های اندروید و اسمارت رخ می‌دهد. جهت جلوگیری از این اتفاق، حتما قبل از استفاده از فلش مموری و هارد دیسک، آن‌ها را ویروس کشی نمایید. زمانی که دستگاه شما ویروسی می‌شود، برنامه شروع به کار تلویزیون درگیر اختلالاتی خواهد شد. به همین دلیل زمانیکه دکمه روشن شدن دستگاه را می‌زنید، چراغ پاور چشمک می‌زند اما تلویزیون دیگر روشن نخواهد شد.

اگر تلویزیون شما به هر دلیلی ویروسی شود، برای تعمیر آن ابتدا باید آی سی برنامه تلویزیون تعویض گردد. البته در برخی از موارد با آپدیت کردن دستگاه مشکل رفع می‌گردد؛ اما برای همه‌ی تلویزیون‌ها این شیوه پاسخگو نیست. طبق تحقیقاتی که کارشناسان انجام داده‌اند این روزها به دلیل هوشمند شدن تلویزیون‌ها و اتصال به اینترنت، امکان ویروسی شدن بیشتر وجود دارد. با دانلود فیلم و برنامه‌های گوناگون احتمال دارد ویروس وارد دستگاه شما شود. اگر از اینترنت تلویزیون خود زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است در ماه یک بار آن را اسکن کنید تا از روشن نشدن تلویزیون خود جلوگیری نمایید.

مین برد تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: مزایای تماشای تلویزیون کودکان

روشن نشدن تلویزیون به علت خرابی برد پاور

زمانیکه تلویزیون ال ای دی شما شروع به چشمک زدن می‌کند این را بدانید که برد پاور خراب شده است. خاموش شدن ناگهانی تلویزیون نشانه‌ی بعدی خرابی برد پاور است. برای تعمیر این مورد حتما از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید زیرا این برخی از این علائم با خرابی مین برد تلویزیون مشترک است و نحوه‌ی تشخیص و تعمیر آن به عهده‌ی نیروهای متخصص می‌باشد.

اختلال در CPU مین برد تلویزیون

مین برد یکی از قطعات بسیار مهم تلویزیون است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است. مهم‌ترین بخش آن cpu و آی سی فلش یا همان برنامه می‌باشد. در صورت روشن نشدن تلویزیون، حتما باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. اگر روشن نشدن تلویزیون شما به علت اختلال در سی پی یو مین بردتان باشد، بدون شک تعمیر آن از عهده‌ی شما خارج است و حتما باید یک متخصص اختلال را بررسی و تعمیر نماید.

روشن نشدن تلویزیون و چشمک زدن چراغ استندبای

در صورت روشن نشدن تلویزیون و چشمک زدن چراغ پاور، حتما سیم‌ها و محافظ برق را چک نمایید. گاهی با فرسوده شدن محافظ برق، ولتاژ کافی به دستگاه شما نمی‌رسد، در نتیجه تلویزیون دیگر روشن نخواهد شد. در صورت چک کردن محافظ برق و اطمینان از سالم بودن، تلویزیون شما دچار مشکلات فنی شده است که جهت بررسی و رفع باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

چشمک زدن چراغ استندبای

ریست کردن و رفع مشکل روشن شدن تلویزیون

گاهی اوقات مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ، الجی، سونی و دیگر برندها با ریست کردن حل می‌گردد. برای انجام این کار دستگاه خود را از جریان برق جدا نمایید؛ دکمه پاور (خاموش/روشن) تلویزیون حداقل برای 10 ثانیه نگه دارید و پس از چند دقیقه انتظار، کابل را به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

سخن پایانی

زمانیکه تلویزیون شما روشن نمی‌شود ابتدا باید توسط متخصصین دوره دیده بررسی شود تا دلیل اصلی این اتفاق را متوجه شوید. اگر عیب‌یابی به درستی انجام گردد، مسیر تعمیر صحیحی پیش گرفته می‌شود و تلویزیون شما به کیفیت اولیه بازمی‌گردد. مرکز تعمیرات صنام با داشتن بهترین کارشناسان، علت روشن نشدن تلویزیون شما را به درستی بررسی و در نهایت تعمیر می‌کنند. آن‌ها با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته، باکیفیت‌ترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. بنابراین مشکل روشن نشدن تلویزیون خود را با خیال راحت به متخصصین صنام بسپارید و بهترین خدمات را دریافت نمایید.

مقالات مرتبط: معایب تلویزیون دیدن کودکان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *