دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دو نیم شدن تصویر

علت دو نیم شدن تصویر تلویزیون

این روزها تلویزیون جزو پرکاربردترین و شاید قدرتمندترین دستگاه‌های منزل به شمار می‌رود. اکثر مردم اوقات فراغت خود را به تماشای فیلم و سریال می‌گذرانند. هر دستگاه الکترونیکی که در منزل دارید اگر به مدت طولانی از آن استفاده کنید پس از گذشت زمانی دچار خرابی‌هایی خواهد شد. دو نیم شدن تصویر تلویزیون یا به عبارتی تفاوت روشنایی دو سمت تصویر یکی از مشکلات رایج دستگاه‌های هوشمند امروزی است. در این مقاله قصد داریم علل به وجود آمدن این مشکل را بررسی و راهکارهایی جهت رفع آن ارائه دهیم.

دو نیم شدن تصویر تلویزیون به زمانی گفته می‌شود که دو سمت مختلف صفحه نمایش ال ای دی و ال سی دی، میزان روشنایی متفاوتی با بقیه قسمت‌ها داشته باشد. اگر با چنین حالتی مواجه شدید، حتما از یک کارشناس حاذق جهت بررسی و رفع مشکل کمک بگیرید. دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکل، پنل است؛ پنل تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی، از دو بخش تشکیل شده که پردازش تصویر در برد دستگاه‌ها نیز در این دو بخش صورت می‌گیرد. زمانیکه یکی از دو قسمت پردازش تصویر دچار مشکل گردد، اختلافی در میزان نور و روشنایی با بخش‌های دیگر ایجاد می‌شود و شما تصاویر را به صورت دو تایی می‌بینید.

عللی که منجر به دو نیم شدن تصویر تلویزیون می‌شود

پنل یا همان صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین قسمت‌های تلویزیون محسوب می‌شود که اگر مشکلی برای این قطعه به وجود آید، تحت هیچ شرایطی نباید خودتان دست به بررسی و تعمیر دستگاه بزنید. زیرا ممکن است آسیب‌های جدی‌تری به پنل وارد شود و متحمل هزینه‌های سنگین‌تری شوید. دو نیم شدن تصویر تلویزیون هم مربوط به پنل است. اگر با چنین مشکلی روبه‌رو شدید می‌توانید از نمایندگی تعمیر تلویزیون صنام مشاوره بگیرید تا با اعزام کارشناسان باتجربه خود، بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهند. دلایل اصلی دو نیم شدن تصویر تلویزیون به شرح ذیل است:

افزایش روشنایی یک بخش نسبت به بخش دیگر
کاهش میزان نور یک بخش نسبت به بخش دیگر
وجود اختلافات رنگی در یک بخش نسبت به بخش دیگر
جابه‌جا شدن رنگ‌ها در تصویر از بخش به بخش دیگر

دو تایی شدن تصاویر

علت دوتایی شدن تصویر تلویزیون

یکی از متداول‌ترین خرابی‌های تلویزیون، آبخوردگی است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که منظور از آب خوردن، ریختن مستقیم آب روی دستگاه است. اما اینطور نیست. آبخوردگی پنل تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی می‌تواند در اثر اسپری کردن مایعات پاک‌کننده باشد؛ مایعات هم رسانا هستند و به راحتی وارد پنل شده و منجر به ایجاد اتصال و خرابی می‌شوند. بنابراین دستگاه خود را به دور از محیط‌های مرطوب بگذارید و مواد شوینده را به صورت مستقیم اسپری نکنید تا با مشکل دو نیم شدن تصویر مواجه نشوید.

بنابراین دو تایی شدن تصویر تلویزیون، سیاه شدن و بهم ریختگی رنگ‌های صفحه نمایش به علت خرابی و آبخوردگی پنل می‌باشد. حتی زمانیکه تصویر تلویزیون کاملا قطع می‌شود در حالیکه صدا همچنان در حال پخش است، همه‌ی این موارد ناشی از آبخوردگی صفحه نمایش تلویزیون است. در چنین مواقعی آب ریخته شده و یا رطوبت را کاملا پاک کنید، سپس با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

توجه فرمایید که باز کردن پنل نیاز به دانش و تجهیزات ویژه‌ای دارد که باید توسط نیروهای تعمیرکار تلویزیون انجام شود. نمایندگی صنام علاوه بر داشتن متخصصین دوره دیده، بهترین خدمات را در زمینه‌ی تعمیرات تلویزیون به شما ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های منحصر به فرد مرکز صنام، اعزام نیروها به محل است تا به شما کمک کنند در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید.

مقالات مرتبط: نصب و راه اندازی تلویزیون چگونه است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *