دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تلویزیون LED و LCD

تفاوت تلویزیون LED با LCD چیست

میان تلویزیون LED و LCD تفاوت‌هایی وجود دارد که 90 درصد مردم از آن‌ها بی‌خبرند. معمولا وقتی کاربران وارد بازار می‌شوند، با توجه به تنوع بالای محصولات و امکاناتی که برندهای گوناگون در اخیتارشان می‌گذارند، گیج شده و دقیقا نمی‌دانند کدام تلویزیون را خریداری نمایند. در چنین شرایطی چون هیچ دانشی درباره‌ی تفاوت تلویزیون LED و LCD ندارید، توضیحات فروشنده هم به کارتان نمی‌آید و در 80 درصد مواقع دستگاه مورد نظر را خریداری نمی‌کنید.

با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و دلار، قیمت تمام محصولات خانگی اعم از یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و… افزایش یافته است. بنابراین کاربران با وسواس بیشتری، محصولات برقی مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. ما به کاربران توصیه می‌کنیم که قبل از خرید دستگاه‌های هوشمند، حتما اطلاعاتی درباره‌ی تفاوت تلویزیون LED و LCD به دست آورند تا با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند. در این مقاله با ما همراه باشید و با ویژگی‌های تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی آشنا شوید.

نحوه عملکرد LCD چگونه است

LCD مخفف عبارت “Liquid Crystal Display” و به معنای صفحه نمایش کریستال مایع است. این مواد به شدت به دما و الکتریسته حساس هستند. کریستال‌های مایع با اندکی حرارت به حالت مایع درآمده و با اندکی سرما به حالت معمولی تبدیل می‌شوند. مولکول‌های این ماده، متناسب با ولتاژی که دریافت می‌کنند تغییر زاویه می‌دهند. این ویژگی عجیب، اثرات جالبی هم از خود به جای می‌گذارد؛ زمانیکه نور از درون یک کریستال مایع این چنین عبور می‌کند، پلاریزاسیون یا قطب آن هم جهت با مولکول‌های کریستال می‌شود. این یکی از تفاوت‌های تلویزیون LED و LCD است.

نحوه عملکرد تلویزیون LED چگونه است

نمایشگرهای ال ای دی بسیار کم مصرف‌تر و سردتر از سایر نمایشگرهاست. زمان پاسخ‌دهی آن‌ها به لامپ‌های ال ای دی در حد نانوثانیه می‌باشد و سرعت بسیار بالایی دارند. در لامپ‌های دیگر مانند لامپ تنگستن این زمان به چند میلی ثانیه هم می‌رسد. این یعنی اینکه هنگام اعمال کردن ولتاژ نمی‌توانیم شاهد ساطع شدن نور از سطح این لامپ‌ها باشیم. بنابراین نتیجه می‌گیریم که لامپ‌های ال ای دی سرعت بسیار بالایی دارند و سریع روشن و خاموش می‌شوند.

با خدمات تخصصی نمایندگی تعمیر تلویزیون صنام آشنا شوید.

ذکر تفاوت‌های میان تلویزیون LED و LCD

1: اولین و مهم‌ترین تفاوت تلویزیون LED و LCD در میزان طول عمر آن‌هاست.

2: با توجه به نحوه‌ی تولید تصویر و نور پس زمینه، تلویزیون‌های ال ای دی طول عمر بیشتری نسبت به ال سی دی دارند.

3: دستگاه‌های ال ای دی به دلیل داشتن لامپ‌های LED عمر بسیار مفیدتری نسبت به تلویزیون‌های ال سی دی و یا پلاسما دارند.

4: تفاوت دیگری که میان تلویزیون LED و LCD وجود دارد، میزان مصرف برقشان است. دستگاه‌های ال ای دی مصرف برق خیلی پایین‌ترین نسبت به ال سی دی‌ها دارند.

5: اگر میزان مصرف برق لوازم خانگی برای شما اهمیت دارد، ترتیب مصرف برق تلویزیون‌ها از کم مصرف به پرمصرف اینگونه است:

  • تلویزیون‌های ال ای دی
  • تلویزیون‌های ال سی دی قدیمی
  • تلویزیون‌های پلاسما

تفاوت ال ای دی و ال سی دی

تفاوت قیمت تلویزیون LED و LCD در بازار امروز

همانطور که گفتیم تلویزیون LED و LCD در میزان نور پس زمینه، مصرف برق و … بایکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل این دستگاه‌ها در بازار قیمت بالاتری هم دارند. البته تلویزیون‌های ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها با توجه به امکاناتی که دارند، قیمت‌گذاری می‌شوند. در شرایط اقتصادی امروزی نمی‌توان قیمت‌ها را نادیده گرفت و برای 80 درصد مردم، هزینه‌ها تبدیل به الویت شده است. به همین دلیل اگر هنگام خرید کالا علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت و طول عمر، به دنبال محصولاتی با قیمت نرمال هستید، تلویزیون‌های ال ای دی رده قیمت بالاتری نسبت به ال سی دی دارند.

سخن پایانی

تلویزیون‌های ال ای دی زمانیکه وارد بازار شدند نتوانستند جای تلویزیون‌های ال سی دی را بگیرند، زیرا این دستگاه‌ها هنوز هم طرفداران مخصوص به خود را دارند. در هر صورت اگر قصد خرید تلویزیون را دارید، می‌توانید هر دو نوع را انتخاب کنید. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، نیازهای خودتان است! تلویزیون LED و LCD تفاوت قابل ملموسی ندارند. اگر بودجه‌ی بیشتری دارید، تلویزیون ال ای دی که از نظر فناوری پیشرفته‌تر است را تهیه کنید.

مقالات مرتبط: مقایسه تلویزیون صنام و شهاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *