دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تلویزیون ماهواره‌دار

بررسی مزایا و معایب تلویزیون ماهواره‌دار

این روزها به دلیل اینکه تلویزیون‌های هوشمند خدمات منحصر به فردی ارائه می‌دهند، بازار خرید دستگاه‌های هوشمند داغ شده است. تلویزیون ماهواره‌دار یکی از جالب‌ترین خدماتی‌ست که شرکت‌های مهندسی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. زمانیکه یک تکنولوژی جدید برای محصولات برقی در نظر گرفته می‌شود، با مزایا و معایب گوناگونی همراه می‌شود. در مورد تلویزیون ماهواره‌دار نیز این مسئله صدق می‌کند. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این قابلیت پس از مدتی از کار افتاده و کیفیت تلویزیون از بین رفته است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب دستگاه‌های رسیوردار آشنا کنیم.

ماهواره تلویزیونی چه قابلیت‌هایی دارد

تلویزیون ماهواره‌دار دستگاهی‌ست که از طریق ماهواره مخابراتی سیگنال‌های بخش مرتبط به خود را دریافت می‌کند. این عملکرد توسط دیش ماهواره و رسیور قابل اجرا می‌باشد. بسیاری از کاربران با شنیدن این قابلیت دچار تردید می‌شوند که آیا دستگاه‌های ماهواره‌دار خریداری نمایند یا خیر! جهت انتخاب مناسب ابتدا باید با مزایا و معایب این ویژگی آشنا شوید تا با توجه به نیاز خود بهترین محصول را خریداری کنید.

امروزه جهت زیباتر شدن فضای شهری و حذف آنتن‌ها و دیش‌های ماهواره‌ای، شرکت‌ها، تلویزیون‌ها را رسیوردار نمودند. هدف اصلی از تولید تلویزیون ماهواره‌دار، فعالیت در زمینه‌های تجاری بوده است که پس از وارد شدن به بازار با استقبال شدیدی روبه‌رو شد. این روزها کمتر از قبل در پشت بام خانه‌ها، آنتن‌های بشقابی مشاهده می‌کنیم و علاوه بر راحت شدن فعالیت کاربران، شاهد شهری زیباتر هستیم.

بررسی مزایای تلویزیون ماهواره‌دار

همه‌ی ما می‌دانیم که جهت مشاهده‌ی کانال‌های ماهواره‌ای نیاز به یک رسیور خوب و حرفه‌ای داریم تا بتوانیم شبکه‌های بین‌المللی را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنیم. درصورتیکه تلویزیون شما بدون رسیور باشد شما مجبور هستید تا دستگاه جداگانه‌ای تهیه کنید، این کار هزینه‌ی بسیار زیادی دارد و گاهی فراهم نمودن آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. در چنین شرایطی به شما پیشنهاد می‌کنیم که تلویزیون رسیودار تهیه کنید. اینگونه علاوه بر پرداخت هزینه‌ی کمتر، به دیگر شبکه‌های ملی هم دسترسی خواهید داشت. در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید.

یکی دیگر از مزایای تلویزیون ماهواره‌دار، قابلیت ارائه کیفیت تصویر 4k است. افرادی که این تلویزیون‌ها را در منزل دارند می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه‌ی خود را با تصاویر 4k مشاهده کنند و لذت ببرند. این یعنی با داشتن یک تلویزیون ماهواره‌دار، شما با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ تصویر 4k، دسترسی به کانال‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های ملی! موارد ذکر شده جزو شاخص‌ترین مزایای تلویزیون‌های رسیوردار می‌باشد.

مقاله مرتبط: رایج‌ترین مشکلات تلویزیون هوشمند

بررسی معایب دستگاه‌های رسیوردار

هر تکنولوژی جدیدی که در بازار وارد می‌شود، در کنار داشتن مزایا، معایبی هم دارد که کاربران هنگام خرید باید از آن‌ها آگاه باشند. قابل ذکر است که مزایای چنین قابلیتی نسبت به معایب آن بیشتر است. تنها مسئله‌ی تلویزیون‌ ماهواره‌دار دسته‌بندی نشدن کانال‌هاست. کاربران هنگام استفاده از دستگاه گیج می‌شوند و نمی‌دانند از میان کانال‌ها، کدام یک را انتخاب کنند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که برای نصب دستگاه خود از یک نصاب باتجربه کمک بگیرید تا فقط امکاناتی که شما نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

معایب تلویزیون رسیوردار

چگونگی نصب تلویزیون ماهواره‌دار

برای نصب تلویزیون ماهواره‌دار، بهتر است که از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید در غیر اینصورت مواردی که گفته می‌شود را رعایت نمایید. ابتدا وارد تنظیمات اولیه شوید و موقعیت مکانی، رنگ و نور دستگاه را مطابق سلیقه خود تعیین نمایید. جهت راه‌اندازی اولیه، وارد بخش تنظیمات، جستجوی کانال‌ها شوید. در این بخش دو تیونر ورودی وجود دارد که تیونر اول جهت دریافت امواج و سیگنال آنتن هوایی و بخش دوم مربوط به دریافت امواج ماهواره‌ای می‌باشد. بهتر است این موارد را فردی متخصص انجام دهد تا با توجه به نیازهای کاربر، امکانات مورد نیاز را تعبیه نمایند.

سخن پایانی

در بازار امروزی، برندهای مختلف به خصوص برندهای مطرح اعم از الجی، سامسونگ و سونی، تلویزیون ماهواره‌دار طراحی و ارائه نموده‌اند. در صورتیکه تصمیم شما از خرید تلویزیون ماهواره‌دار قطعی است، برندهای مطرح قطعا می‌توانند به نیازهای شما پاسخ دهند. خریدن دستگاه‌های هوشمند رسیوردار، انتخاب خیلی خوبی برای افرادی‌ست که می‌خواهند به کانال‌های ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند. بنابراین در خرید این تلویزیون‌ها شک نکنید، زیرا امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیارتان خواهند گذاشت.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت تلویزیون LED با LCD چیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *