دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

صفحه نمایش تلویزیون

بررسی مشکلات رایج در صفحه نمایش تلویزیون

تلویزیون‌های هوشمند امروزی نسبت به مدل‌های نسل پیشین خود، پیشرفت گسترده‌ای کرده‌اند و تقریبا 99 درصد مردم جهان طرفدار این دستگاه‌های کاربردی هستند. در طراحی تلویزیون‌های هوشمند، ظرافت خاصی اجرا شده که همین مورد آن‌ها را در برابر ضربه و صدمات دیگر بسیار آسیب‌پذیر کرده است. تصویر تلویزیون جزو یکی از حساس‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود که قاطی شدن و از بین رفتن تصاویر از رایج‌ترین مشکلات آن‌هاست. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ایرادات رایج تصویر تلویزیون آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

علت بهم ریختگی رنگ تصاویر تلویزیون

تلویزیون یکی از پرمصرف‌ترین وسایل زندگی به شمار می‌رود. 90 درصد افراد جامعه برنامه‌های آموزشی، اخبار و سریال‌های مورد علاقه خود را از طریق تلویزیون دنبال می‌کنند. پس از گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون‌های پلاسما، LED و LCD وارد بازار شدند و با سرعت بالایی جایگزین دستگاه‌های قدیمی شدند. تصویر تلویزیون‌های هوشمند بسیار باکیفیت هستند و تصاویر را با رزولوشن بالایی به کاربر نمایش می‌دهند.

تلویزیون‌های امروزی با اینکه صوت و تصویر را به خوبی نشان می‌دهند اما در صورت استفاده نادرست و یا کوچکترین ضربه‌ای، دچار مشکلات جدی مانند بهم ریختگی رنگ تصاویر می‌شوند. توجه داشته باشید که در صورت بروز هر گونه مشکلی در تصویر دستگاه خود، از کارشناسان متخصص کمک بگیرید تا تلویزیون‌تان درگیر مشکلات جدی‌تری نشود.

قاطی شدن رنگ تلویزیون

دلیل آبی شدن تصویر تلویزیون ال ای دی

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون‌های ال ای دی، آبی شدن تصویر است. وارد شدن ضربه به پنل، مشکل و یا سوختن در پیکسل‌ها و خرابی بک لایت منجر می‌شود تا چنین اختلالی به وجود آید. تصویر یا پنل تلویزیون بسیار حساس است و کوچکترین ضربه‌ای به آن منجر می‌شود تا در نوردهی دچار مشکل شود و رنگ تصاویر بهم بریزد. سوختگی پیکسل یکی دیگر از علل تغییر رنگ تصاویر است؛ این مشکل در صورتی رخ می‌دهد که یک تصویر ثابت مانده و به طور مداوم نشان داده شود. و مورد آخر خرابی بک لایت تلویزیون است که منجر به متمایل تصاویر به رنگ آبی خواهد شد و چشم کاربر را خسته می‌کند.

آبی شدن صفحه تلویزیون

دلیل بنفش شدن صفحه تلویزیون

اتصال نادرست کابل HDMI منجر به بنفش شدن تصویر تلویزیون می‌شود. برای بررسی این مشکل تلویزیون خود را خاموش کرده و با بررسی تمامی اتصالات، از محکم بودن آن‌ها مطمئن شوید. پس از انجام اینکار دوباره دستگاه را روشن نمایید، اگر هنوز هم تصویر تلویزیون به رنگ بنفش است، از یک کابل HDMI دیگر استفاده کنید. اگر باز هم رنگ صفحه نمایش مشکل داشت، باید با تعمیرکار تماس بگیرید تا در این زمینه به شما کمک نمایند. اصلی‌ترین علت ایجاد رنگ بنفش در تصویر تلویزیون، استفاده از کابل HDMI نادرست است.

علت نگاتیو شدن تصویر تلویزیون

تا به الان کاربران زیادی با مشکل نگاتیو شدن تصویر تلویزیون مواجه شده‌اند، به گفته‌ی اکثر آن‌ها این اختلال به صورت ناگهانی وارد شده و هیچگونه مشکلی در عملکرد تلویزیون وجود نداشته است. نگاتیو شدن چندین دلیل اصلی دارد از قبیل وارد شدن ضربه محکم به دستگاه، تغییر تنظیمات اصلی و اتصال کابل‌های اشتباه می‌تواند منجر به بروز چنین مشکلی شود. اگر با چنین ایرادی روبه‌رو شدید، دستگاه خود را چند بار روشن و خاموش کنید تا تصویر دوباره به حالت عادی بازگردد. اما بعد از گذشت زمانی دوباره حالت نگاتیوی تصاویر برمی‌گردد.

مشکل نگاتیو شدن تصویر تلویزیون شدن به دلیل به وجود آمدن اختلال در مدار GAMMA و برد تیکان می‌باشد. بنابراین اگر با تصاویر نگاتیوی مواجه شدید از تعمیرکاران حاذق کمک بگیرید تا برد تیکان دستگاه شما را تعویض نمایند. سایت تعمیر تلویزیون صنام با داشتن نیروهای حرفه‌ای و متخصص، بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه می‌دهند.

نگاتیو شدن تلویزیون

بیشتر بدانید: علت بهم ریختگی رنگ‌های صفحه نمایش تلویزیون

علت قرمز شدن رنگ تصاویر تلویزیون

گاهی اوقات تلویزیون از حالت عادی خود خارج می‌شود و لکه‌های قرمز رنگی روی آن می‌افتد. در این شرایط باید پیکسل‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. قرمز شدن رنگ تلویزیون به دلیل روشن بودن یک پیکسل می‎‌‌باشد. در واقع ترانزیستورها پیکسل را کنترل می‌نمایند. گاهی اواقت این ترانزیستورها هیچگونه برقی را دریافت نمی‌کنند به همین دلیل به نور اجازه می‌دهند تا از لایه RGB گذر کرده و رنگ پیکسل را به رنگ همیشگی خود یعنی قرمز درآورند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با مشکلات رایج تصویر تلویزیون آشنا کردیم. دستگاه‌های هوشمند امروزی به دلیل داشتن ظرافت و امکانات دیگر مانند اتصل به وای فای، وصل شدن انواع کابل‌های خروجی به آن‌ها و… درگیر مشکلات گوناگونی می‌شوند؛ اختلال در تصویر تلویزیون، رایج‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. جهت رفع ایرادات دستگاه خود، حتما از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

مقالات مرتبط: آشنایی با انواع برد تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *