دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آبی شدن صفحه تلویزیون

دلیل آبی شدن صفحه تلویزیون ال ای دی

با توجه به اینکه بیشتر افراد زمان اوقات فراغتشان را با تلویزیون و فیلم دیدن می‌گذرانند، خرابی و بهم ریختن رنگ‌های تصاویر برای کاربران بسیار آزاردهنده است. تغییر رنگ‌های صفحه نمایش و در نهایت آبی شدن صفحه تلویزیون اتفاق آزاردهنده‌ای است که کاربران زیادی درگیر آن شده‌اند. آیا می‌دانید این مشکل به چه علتی به وجود می‌آید؟ در پاسخ باید بگوییم که آبی شدن صفحه تلویزیون، دلایل گوناگونی مانند ضربه خوردن به پنل، خرابی بک لایت و … دارد. در این مقاله با ما همراه باشید و علت‌های به وجود آمدن این مشکل و راه‌های پیشگیری از آن را یاد بگیرید.

ایجاد مشکل و یا خراب شدن پنل تلویزیون

پنل یا همان صفحه نمایش، جزو اصلی‌ترین قطعات تلویزیون است که تنظیمات رنگ در آن صورت می‌گیرد. این قطعه بسیار حساس است و در صورت ضربه خوردن، آب خوردگی و یا قرار گرفتن در کنار وسایل گرمایشی، دچار آسیب‌های جدی می‌شود. اغلب اوقات خراب شدن رنگ ارتباط مستقیم با پنل دارد. در صورت آبی شدن صفحه تلویزیون، حتما از یک متخصص حرفه‌ای جهت بررسی و تعمیر کمک بگیرید. نمایندگی تعمیر تلویزیون صنام، کارشناسان حاذقی دارد که در زمینه‌ی تعمیرات تلویزیون بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد.

ضربه خوردن به پنل تلویزیون

آسیب دیدن بک لایت و آبی شدن صفحه تلویزیون

بک لایت تلویزیون یک صفحه‌ی بسیار نازک و تخت است که وظیفه‌ی نوردهی به تصاویر را دارد. زمانیکه این قطعه به هردلیل آسیب ببیند، رنگ‌های صفحه نمایش بهم می‌ریزد و ممکن است شاهد آبی شدن صفحه تلویزیون باشید. بک لایت ال ای دی صفحه‌ای متشکل از نورهای ال ای دی است که بعد از پنل جزو یکی از اجزای مهم دستگاه‌های هوشمند محسوب می‌شود.

خوشبختانه در اکثر مواقع مشکلات بک لایت قابل تعمیر هستند. اما برای بررسی دقیق و در نتیجه تعمیر نیاز به تجهیزات و دانش بالایی دارد. به همین دلیل در صورت بروز چنین مشکلاتی حتما از تعمیرکاران باتجربه کمک بگیرید. خرابی‌هایی مانند دو رنگ شدن و یا حضور رنگ اضافی، با تنظیم بک لایت و تعمیر آن کاملا برطرف خواهد و نیازی به عوض کردن قطعه نخواهد بود. اما در مواردی که مشکلات شدیدتر باشد، چاره‌ای جز تعویض قطعه نخواهید داشت.

بک لایت تلویزیون

مشکل در پیکسل‌های صفحه نمایش

شاید در ابتدا بپرسید که عملکر پیکسل‌ها به چه صورت است؟ در پاسخ باید بگوییم پیکسل‌ها نقاط نورانی هستند که بسته به تصاویر که نمایش داده می‌شود، می‌توانند تغییر رنگ دهند. دلایل گوناگونی باعث آسیب دیدگی و یا سوختن پیکسل‌ها می‌شوند. یکی از مشکلاتی که هنگام صدمه دیدن پیکسل به وجود می‌آید، آبی شدن صفحه تلویزیون است. این قطعات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت نمایش رنگ‌های گوناگونی دارند. هنگامی که تصویر تلویزیون شما ثابت بماند و یا رنگ‌هایش بهم بریزد، دلیل اصلی آن وجود مشکل در پیکسل‌هاست.

اگر آبی شدن صفحه تلویزیون مربوط به پیکسل‌ها باشد، با برخی از برنامه‌های بازیابی می‌توانید آن را برطرف کنید. این برنامه‌ها پیکسل‌های تلویزیون را وادار به تغییر رنگ می‌کنند و در نتیجه منجر به بازگشت آن‌ها به حالت اولیه می‌شوند. اگر این راه‌حل مشکل آبی شدن را برطرف نکرد باید از کارشناس تعمیر جهت بررسی و رفع ایراد کمک بگیرید. تغییر دمای هوا یکی دیگر از علت‌های به وجود آمدن چنین مشکلی است. زمانیکه محیط اطراف بسیار سرد باشد، مایع کریستالی پنل ال ای دی به خوبی گرم نمی‌شود و قادر نیست تا فعالیت استاندارد خود را انجام دهد.

آبی شدن صفحه تلویزیون به دلیل مشکلات جابجایی

متخصصان تعمیر تلویزیون، بسیار تاکید دارند که دستگاه خود را در مکانی مناسب نصب کنید تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشد. اگر در حین جابجایی، به پنل تلویزیون ضربه وارد شود، یا در معرض سرما، گرما و همچنین وسایلی مانند آهن‌ربا و یا دارای بار مغناطیسی قرار بگیرد، شاهد مشکلاتی مانند بهم ریختگی رنگ‌ها و آبی شدن صفحه تلویزیون خواهید بود. جهت پیشگیری از این مشکلات کافی‌ست در حین جابه‌جایی، تلویزیون خود را با احتیاط حرکت دهید و از جابه‌جا کردن آن در حالت روشن، خودداری نمایید.

پیکسل‌ها و پنل تلویزیون بسیار حساس می‌باشند و نیاز به مراقبت زیادی دارند. در واقع هر نوع ضربه و یا وارد شدن فشار به پنل، مجر به آسیب دیدن پیکسل‌ها می‌شوند. اگر از گیره و یا پایه نامناسب جهت نگهداری تلویزیون استفاده کنید، وزن دستگاه از حالت استانداردی که برای آن طراحی شده، خارج می‌شود و با فشار آوردن به پیکسل‌ها، مشکل بهم ریختگی رنگ‌ها ایجاد می‌شود.

مقالات مرتبط: دلایل اصلی چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *