دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

خرید تلویزیون

راهنمای خرید بهترین تلویزیون در بازار

در ابتدا شاید فکر کنید که خرید تلویزیون آسان‌ترین کار دنیا باشد. شما به یک فروشگاه می‌روید و در آنجا تلویزیون مورد نظر خود را خریداری می‌کنید. شاید در گذشته به همین سادگی بود، اما امروزه که تکنولوژی پیشرفته کرده و امکانات گوناگونی روی دستگاه‌های هوشمند تعبیه شده است، خرید تلویزیون دیگر کار آسانی نیست. اگر می‌خواهید بهترین دستگاه هوشمند را متناسب با نیاز خود انتخاب و خریداری کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب مناسب اندازه صفحه نمایش

اولین چیزی که ذهن کاربران را هنگام خرید تلویزیون درگیر می‌کند، اندازه صفحه نمایش است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، اندازه‌ی صفحه نمایش از 14 اینچ تا 100 اینچ و حتی بالاتر در بازار دیده می‌شود. این روزها تلویزیون‌های 55 اینچ بسیار پرفروش هستند و اکثر مردم فکر می‌کنند که هرچقدر صفحه نمایش دستگاه‌شان بزرگ‌تر باشد، انتخاب بهتری داشته‌اند این تفکر اصلا درست نیست!

مهم‌ترین فاکتوری که هنگام خرید تلویزیون باید در نظر بگیرید، ابعد اتاقی‌ست که دستگاه را در آنجا نصب می‌کنید. برخی افراد فضای 12 متری دارند، اما تلویزیون 55 اینچی انتخاب می‌کنند!! به نظر شما منطقی است؟ بنابراین حتما باید متناسب با ابعاد اتاق خود، عاقلانه‌ترین انتخاب را داشته باشید. فکر نکنید اگر تلویزیون 40 اینچی بخرید، اشتباه بزرگی کرده‌اید. یک قاعده‌ی کاربردی برای محاسبه اندازه صفحه نمایش و ابعاد اتاق وجود دارد که با رعایت آن می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید:

  • تلویزیون 40 اینچ: 80 اینچ برابر با 203 سانتی‌متر
  • تلویزیون 55 اینچ: 110 اینچ برابر با 279 سانتی‌متر
  • تلویزیون 65 اینچ: 130 اینچ برابر با 330 سانتی‌متر

اندازه‌ی تلویزیون ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد. معمولا تا 60 اینچ تقریبا قیمت تلویزیون‌ها به صورت منطقی افزایش پیدا می‌کند اما از 50 اینچ بالاتر که می‌رود، قیمت‌ها تا دو برابر بالا می‌رود. بنابراین اگر بودجه‌ی محدودی دارید اصلا سراغ تلویزیون‌های بالای 50 اینچ نروید. منطقی‌ترین راه این است که متناسب با ابعادی که دارید، اندازه صفحه نمایش خود را انتخاب کنید.

اندازه صفحه نمایش

بیشتر بدانید: بهترین تلویزیون ایرانی کدام است

خرید تلویزیون منحنی یا تخت

چند سال پیش وقتی برای اولین بار تلویزیون‌های منحنی وارد بازار شدند، همه‌ی مردم توجهشان جلب شد. زیرا یک فناوری جدید و حتی عجیبی محسوب می‌شد. امروزه پس از گذشت چند سال این تلویزیون‌ها همچنان در بازار هستند و خیلی از افراد خرید تلویزیون‌ منحنی را به تخت ترجیح می‌دهند. سوالی که برای کاربران پیش می‌آید این است که خرید تلویزیون منحنی بهتر است یا تخت؟!

در ابتدا که تلویزیون‌های منحنی وارد بازار شدند، شرکت‌های سازنده‌ی آن ادعا می‌کردند که به دلیل فناوری به کار رفته در آن‌ها، زاویه دید افزایش یافته است و کاربران با مقیاس بیشتری می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند. اما بعد از گذشت مدت زمانی، مردم به این نتیجه رسیدند که زاویه دید تلویزیون‌های تخت از منحنی بیشتر است و نور کمتری را منعکس می‌نمایند. در گوشه‌های تلویزیون‌های منحنی، تصاویر به خوبی نشان داده نمی‌شوند و این مورد یکی از بزرگترین نقاط ضعف آن‌ها به شمار می‌رود. همچنین صفحه نمایش‌های منحنی قیمت بسیار بالاتری نسبت به صفحه نمایش‌های تخت دارند که در قبال این هزینه بیشتر، امکانات خوبی در اختیارتان قرار نمی‌دهد. بنابراین خرید تلویزیون تخت بسیار منطقی‌تر از منحنی است.

تلویزیون منحنی یا تخت

روشنایی تصاویر در تلویزیون

روشنایی تصویر صفحه نمایش با وضوح و کنتراست ارتباط مستقیمی دارد. درصورتیکه مکان قرارگیری تلویزیون شما بسیار روشن باشد، باید از میزان روشنایی دستگاه خود مطمئن شوید. اگر این نور کافی نباشد، نورهای برجسته به ویژه برای تصاویر HDR به خوبی نمایش داده نمی‌شوند. تلویزیون‌هایی که به اندازه کافی روشن نمی‌باشند، تاریک و غیرطبیعی به نظر می‌رسند. یکی از بهترین شیوه‌ها جهت تست روشنایی صفحه نمایش این است که صحنه‌های تاریک یک فیلم را با رزولوشن بالا تماشا کنید. در صورتیکه نقاط تاریک محو و کیفیت خوبی نداشته باشند، بهتر اسن از خرید تلویزیون صرف نظر کنید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید بهترین خرید تلویزیون را داشته باشید. ابتدا ابعاد اتاق خود را در نظر بگیرید تا اندازه صفحه نمایش متناسب انتخاب کنید، سپس با توجه به نیاز خود امکانات تلویزیون را مورد بررسی قرار دهید. روی سیستم‌های صوتی دستگاه‌های هوشمند امروزی زیاد حساب باز نکنید. زیرا هرچقدر پنل تلویزیون‌ها را باریک‌تر کردند، کیفیت سیستم صوتی را پایین آوردند. اگر به دنبال صداهای قوی هستید، می‌توانید سینما خانگی یا ساندبار برای منزل خود خریداری کنید. امیدواریم با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین خرید تلویزیون را داشته باشید.

مقالات مرتبط: حقایقی درباره‌ی تاریخچه تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *