دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تمیز کردن تلویزیون

6 نکته طلایی جهت تمیز کردن تلویزیون

همه‌ی کاربران برای تماشای یک برنامه یا فیلم مورد علاقه‌ی خود نیاز به صفحه نمایش تمیز و عاری از هرگونه خش، خاک و گرد و غبار دارند. این شرایط به وجود نمی‌آید مپر با تمیز کردن تلویزیون! آیا می‌دانید که تمیز کردن تلویزیون، استانداردهای مخصوص به خود را دارد و باید آن‌ها را رعایت نمود؟ متاسفانه برخی از کاربران با شیوه‌های غلط دستگاه هوشمند خود را نظافت می‌کنند و آسیب‌های جدی به آن وارد می‌نمایند. برای مثال اسپری کردن مستقیم مواد شوینده به صفحه نمایش تلویزیون‌های هوشمند، منجر می‌شود که قطعات داخلی پنل به مرور زمان خیس شوند و در نهایت از بین بروند. برای جلوگیری از این اتفاقات و افزایش طول عمر دستگاه خود، بهتر است که از ایمن‌ترین و موثرترین روش‌ها برای تمیز کردن تلویزیون خود استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا 4 نکته کاربردی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

تمیز کردن تلویزیون‌ با صفحه نمایش گوناگون

برای تمیز کردن تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش پلاسما، LCD، LED و OLED بهره‌گیری از روش‌های سنتی اصلا انتخاب مناسبی نیست. اگر شما هم یکی از این چند نوع دستگاه را در منزل خود دارید، باید از دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنید؛ دستمال‌های عادی آشپزخانه، روی صفحه نمایش خش می‌اندازد که دیگر قابل جبران نیست. همچنین برای تمیز کردن تلویزیون از شوینده‌ و یا شیشه پاک کن استفاده نکنید، زیرا مواد شیمیایی داخل آن‌ها آسیب‌های جدی به تلویزیون شما می‌زنند. برای اینکار دستمال میکروفایبر خود را از قبل با آب مقطر نم‌دار کنید، سپس با حرکت از بالا به پایین و یا از چپ به راست روی صفحه نمایش تلویزیون خود بکشید.

معمولا روی صفحه نمایش تلویزیون‌های هوشمند گرد و غبار وجود دارد و با همین دستمال نم‌دار تمیز می‌شوند. اما اگر لکه‌های چرب و … روی تلویزیون خود مشاهده کردید، می‌توانید نسبت 9:1 از آب مقطر و مایع پاک کننده استفاده کنید؛ بدین منظور که 1 قطره از ماده شوینده را داخل یک بطری آب بریزید و کاملا مخلوط نمایید. سپس آن را روی دستمال خود بریزید و صفحه نمایش را تمیز کنید. اگر این کارهای انجام دهید، طول عمر دستگاه شما افزایش می‌یابد و می‌توانید سالیان سال از آن لذت ببرید.

مقالات مرتبط: آیا تبدیل تلویزیون به کامپیوتر امکان پذیر است

تمیز کردن صفحه نمایش بدون ایجاد خط و خش

همانطور که گفته شد، استفاده از پارچه‌های کثیف و عادی آشپزخانه، منجر به ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش تلویزیون می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید از دستمال‌های میکروفایبر و نرم استفاده کنید. برخی از کاربران هنگام تمیز کردن تلویزیون خود فکر می‌کنند که آینه میز آرایش است، دستمال را به حالت دورانی و محکم روی صفحه نمایش می‌کشند. این کار از پایه غلط است! تلویزیون‌های هوشمند امروزی، بسیار ظریف و شکننده هستند و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. برای پاک کردن گرد و غبار روی آن کافی‌ست که دستمال را از پایین به بالا و از چپ به راست به آرامی بکشید تا مشکلی برای تلویزیون‌تان پیش نیاید.

متخصصان توصیه می‌کنند که هنگام پاک کردن صفحه نمایش، تلویزیون را خاموش کنید، در این صورت کثیفی‌ها و گرد و غبار روی آن را بهتر خواهید دید، درنتیجه عملکرد بهتری خواهید داشت. زمانیکه تلویزیون روشن است، با کشیدن دستمال نم‌دار روی آن، رنگ‌ها در هم قاطی می‌شوند و به مروز زمان به نور صفحه نمایش آسیب می‌خورد. اگر این نکات را رعایت کنید، به هیچ وجه بر صفحه نمایش خود خط و خش نمی‌افتد.

خط و خش روی تلویزیون

تمیز کردن بلندگوهای تلویزیون هوشمند

گاهی اوقات صدای خوبی از بلندگوهای تلویزیون خارج نمی‌شود، در چنین شرایطی باید بلندگوها را تمیز کنید. برای انجام اینکار به یک پرزگیر چسبی رولی و جاروبرقی نیاز دارید. در صورتیکه روکش پارچه‌ای روی بلندگوها قابل جدا شدن است آن‌ها را بردارید و سپس گرد و غبار و موهای روی آن را جاروبرقی و تمیز کنید.

بلندگو تلویزیون

نحوه نظافت کنترل تلویزیون

برخی از کاربران فکر می‌کنند که کنترل تلویزیون نیاز به نظافت ندارد، زیرا کثیفی آن آسیبی به تلویزیون نمی‌زند. بله درست است، اما برای اینکه دستگاه شما به خوبی کار کند، لازم است کنترل را به خوبی نظافت نمایید. از نظر علمی هم در نظر بگیریم، تمیز کردن کنترل، میکروب‌ها را به حداقل می‌رساند، زیرا جزو سطوحی است که به طور مکرر لمس می‌شود. به همین دلیل برای نظافت آن نیاز به یک دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده دارید. برای تمیز کردن کنترل تلویزیون، نیازی به کارگیری شیوه‌های خاصی نیست. یک دستمال نم‌دار بردارید و تمامی گرد و غبار میان دکمه‌های آن را پاک نمایید. به همین سادگی!

سخن پایانی

برای اینکه روی تلویزیون شما لکه‌های چرب و … ایجاد نشود، همیشه سعی کنید که دستگاه خود را به دور از مکان‌های پر رفت و آمد قرار دهید. گرد و غبار همیشه در هوا وجود دارد و روی سطوح گوناگون می‌نشیند، اما نظافت آن کار سختی نیست و با یک دستمال نم‌دار تمیز می‌شود. تمیز کردن تلویزیون با رعایت این 4 نکته، به بهترین صورت ممکن پیش می‌رود. امیدواریم که از این نکات استفاده کنید و برای تلویزیون هوشمند خود ارزش قائل شوید و مانند برخی از کاربران تمیز کردن تلویزیون خود را ناآگاهانه انجام ندهید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی آسیب‌های تماشای تلویزیون بر کودکان اوتیسم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *