دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تلویزیون‌های OLED

معایب تلویزیون‌های OLED در بازار

به جرات می‌توان گفت که تلویزیون‌های OLED جزو باکیفیت‌ترین و پرطرفدارترین محصولات در بازار هستند و افراد زیادی به دنبال خرید این دستگاه‌ها هستند. هر فناوری جدیدی که به بازار عرضه می‌شود علاوه بر داشتن مزایا، معایبی نیز دارند که کاربران هنگام خرید باید آن‌ها را بدانند. تلویزیون‌های OLED با وجود داشتن ویژگی‌های مثبت، مشکلاتی دارند که هر کاربر هنگام خرید باید از آن‌ها آگاهی داشته باشد. در مقاله‌ی بررسی مزایا تلویزیون اولد، خصوصیات مثبت این نمایشگرها را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از مشکلات تلویزیون اولد آشنا کنیم.

تلویزیون‌های OLED با سطح روشنایی متوسط

با وجود اینکه کیفیت نمایشگرهای تلویزیون‌های OLED زبانزد عام و خاص است اما نقطه ضعف‌هایی نیز دارند که نباید آن‌ها را نادیده بگیریم! یکی از این ضعف‌ها، نداشتن سطح روشنایی متوسط است. یعنی اگر در یک اتاق روشن تلویزیون تماشا کنید، صفحه نمایش شما وضوح بالایی ندارد و با مشکل مواجه خواهید شد. زمان پخش محتوای HDR، حداکثر روشنایی دستگاه در محدوده 600 تا 800 نیت می‌باشد، درحالیکه تلویزیون‌های QLED به راحتی می‌توانند این روشنایی را به دست آورند. توجه فرمایید که این نقطه ضعف، در مقابل امکاناتی که نمایشگرهای اولد به کاربر ارائه می‌دهند، قابل چشم‌پوشی است.

روشنایی تلویزیون اولد

تلویزیون‌های اولد بسیار زودتر می‌سوزند

زمانیکه تلویزیون‌های OLED وارد بازار شدند، سوختن سریع آن‌ها نسبت به مدل‌های دیگر، معضل کاربران و بازاریان شد. هر دستگاه برقی که در منزل دارید، اگر به مدت طولانی از آن استفاده کنید، از بین خواهد رفت. تلویزیون هم از این قضیه مستثنی نیست. زمانیکه شما دستگاه‌های اولد را به مدت طولانی روشن بگذارید، ابتدا در بخش‌هایی از صفحه نمایش، تصویر ثابت می‌شود، رنگ پیکسل‌های ثابت می‌شوند و پس از مدتی به طور کامل می‌سوزد! دلیل اصلی چنین اتفاقی نیز تخریب نابرابر پیکسل‌ها در یک دوره‌ی بسیار طولانی است. برای جلوگیری از چنین وضعیتی تلویزیون خود را به ازای هر 2 الی 3 ساعت، یک ربع تا بیست دقیقه خاموش کنید.

این ثابت شدن تصاویر در صفحه نمایش، دائمی است و از بین نمی‌رود. با اینکه برخی از سازندگان ادعا می‌کنند که ترفندها و ویژگی‌هایی را برای حل این مشکل به کارگرفته‌اند اما همچنان باید مراقب باشید که اگر می‌خواهید از تلویزیون اولد برای سال‌های بسیار طولانی استفاده کنید، این موضوع را حتما در نظر بگیرید. اگر نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنید، تلویزیون شما عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

تلویزیون‌های OLED حجم رنگ ضعیف‌تری دارند

تلویزیون‌های OLED دقت و وضوح رنگ بسیار بالاتری نسبت به پنل‌های QLED دارند، اما از نظر حجم رنگ نمی‌توانند به پای آن‌ها برسند. این ویژگی بستگی به سلیقه کاربر دارد. اگر از اون دست آدم‌هایی هستید که دوست دارید رنگ‌ها را با شدت و حجم بیشتری مشاهده کنید، تلویزیون‌های QLED انتخاب بهتری برای شما هستند.

تلویزیون‌های OLED نور و روشنایی بهتری نسبت به تلویزیون‌های QLED دارند اما نمی‌توانند رنگ‌های روشن را با وضوح بالایی نمایش دهند. تلویزیون اولد در نمایش رنگ سیاه واقعی بسیار عالی می‌باشند اما در مورد نمایش رنگ‌های روشن ضعف دارند. اینکه نمایش رنگ سیاه با کنتراست بالا برای شما اهمیت ارد یا شدت رنگ‌های روشن، کاملا بستگی به سلیقه‌ی شخصی کاربر دارد.

دستگاه‌های اولد برای همه مناسب نیستند

همانطور که گفته شد، تلویزیون‌های OLED همانند دیگر وسایل الکترونیکی و برقی در منزل، مزایا و معایبی نیز دارند. اگر قصد ندارید که تلویزیون گران قیمتی خریداری کنید و معایب بالا برایتان آزاردهنده است، به هیچ وجه تلویزیون‌های OLED را خریداری نکنید. در چنین حالتی دستگاه‌های QLED برای شما مناسب‌تر هستند؛ این دستگاه‌ها با اینکه وضوح تصویر خیلی بالایی ندارند، اما رنگ‌های روشن را به خوبی نمایش می‌دهند و برای مدت طولانی‌تری عمر می‌کنند. فقط در نظر بگیرید تلویزیون‌های OLED زاویه دید بسیار بالایی نسبت به دستگاه‌های QLED دارند و این ویژگی را نمی‌توان نادیده گرفت.

پیشنهاد مطالعه: علت داغ شدن تلویزیون چیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *