دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تار شدن صفحه تلویزیون

دلیل تار شدن صفحه تلویزیون چیست

تلویزیون یکی از بهترین اختراعات بشر است که امروزه جزو سرگرم‌کننده‌ترین وسایل منزل به شمار می‌رود. افراد زیادی اوقات فراغت خودشان را با تماشای فیلم، سریال، برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و … می‌گذرانند. چون کاربرد این وسیله بسیار زیاد است و در طول روز ساعت‌های زیادی روشن می‌ماند، زودتر از وسایل برقی دیگر، خراب می‌شود. کم نور شدن صفحه ی تلویزیون از جمله مشکلات رایجی است که کاربران بسیاری را به خود مشغول کرده است. تار شدن صفحه تلویزیون از جمله مشکلاتی‌ست که کاربران زیادی را درگیر کرده است. کم نور شدن صفحه نمایش به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد که فقط یک کارشناس حاذق می‌تواند تلویزیون را بررسی و در نهایت تعمیر کند. در این مقاله علت‌های گوناگون تار شدن صفحه تلویزیون را بررسی خواهیم نمود.

تار شدن صفحه‌ی تلویزیون زمانی اتفاق می‌افتد که کریستال مایع در صفحه نمایش تلویزیون‌های ال سی دی به سهولت حرکت نمی‌کند. در چنین شرایطی کاربر تصاویر تار و بی‌کیفیت خواهد داشت. دستگاه‌های هوشمند امروزی در هر ثانیه تنها می‌توانند 60 فریم را نمایش دهند، اگر کریستال مایع سرعت کافی نداشته باشد، منجر به تاخیر زمانی در نمایش دادن تصویر و در نتیجه تار شدن صفحه تلویزیون خواهد شد. در ادامه 6 علت اصلی این مشکل را بررسی خواهیم نمود.

بررسی تنظیمات روشنایی تلویزیون

یکی از علت‌های اصلی تار شدن صفحه تلویزیون مربوط به تنظیمات نور دستگاه است. ابتدا این بخش از تلویزیون را بررسی و با فعال کردن سنسور تشخیص نور محیط دستگاه، ایراد مربوطه را رفع نمایید. در واقع می‌توانید سایر تنظیمات تلویزیون مانند نور زمینه، روشنایی، درخشندگی و … را چک و تنظیم کنید. البته در برخی از مواقع کم نور شدن صفحه‌ی تلویزیون می‌تواند به دلیل صرفه‌جویی انرژی در دستگاه باشد. برای چک کردن آن وارد منوی تنظیمات شوید و بخش Energy Saving را غیر فعال و خاموش نمایید.

رفع تار شدن صفحه تلویزیون با تنظیم سنسور ECO

در برخی از مدل‌های جدید تلویزیون، وجود قابلیت سنسور ECO و یا همان قابلیت تشخیص نور محیط، منجر به تنظیم خودکار صفحه تلویزیون خواهد شد. در واقع این سنسور، مطابق میزان نور اتاق کم و یا زیاد می‌شود. به این معنا که اگر دستگاه شما در اتاقی پرنور قرار بگیرد، صفحه نمایش شما روشن‌تر خواهد شد و برعکس در اتاق تاریک، صفحه نمایش تیره‌تر خواهد بود. برای رفع مشکل کم نور شدن باید این سنسور را غیرفعال کنید.

کم نور شدن

بیشتر بدانید: وجود خطوط عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون‌

چک کردن کابل‌ها و گیرنده‌های تلویزیون

در صورت استفاده از کنسول بازی یا هر کابل اتصالی به دستگاه متوجه تار شدن صفحه تلویزیون شدید، مطمئنا مشکل از گیرنده دیجیتال و کابل‌ها می‌باشد. در چنین شرایطی کابل‌های مشکوک را از تلویزیون جدا کنید، اگر باز هم صفحه نمایش شما تار بود، پس مشکل از جای دیگری است. برای بررسی دقیق‌تر حتما از یک متخصص باتجربه کمک بگیرید تا از ایجاد ایرادات دیگر جلوگیری شود و شما متحمل هزینه‌های کمتری شوید.

خرابی بک لایت و تار شدن صفحه تلویزیون

در صورتی که وارد منوی روشنایی شدید و با تغیر دادن برخی تنظیمات باز هم مشکل روشنایی دستگاه‌تان برطرف نشد، احتمالا یکی از قطعات مربوط به صفحه نمایش دستگاه شما خراب شده است. اولین قطعه‌ای که منجر به تار شدن صفحه تلویزیون می‌شود، بک لایت است. این قطعه در پنل قرار دارد و با تابیدن نور، منجر به پخش شدن تصاویر روی صفحه نمایش خواهد شد. به همین دلیل اگر تصاویر تلویزیون بی‌کیفیت و یا کم نور باشند در حدی که رنگ‌ها هم قابل تشخیص نباشند، به احتمال بسیار قوی، ایراد از همین قطعه است.

بک لایت عامل اصلی نور پس زمینه تلویزیون است که اگر هر مشکلی در تصاویر صفحه نمایش به وجود آید، عامل اصلی آن خرابی این قطعه می‌باشد. توجه داشته باشید که برای اصلاح چنین مشکلی حتما از یک کارشناس تعمیر تلویزیون کمک بگیرید. زیرا باز کردن پنل و تعمیر بک لایت نیاز به تجهیزات و دانش کافی دارد. گاهی اوقات کاربران با سهل انگاری، خسارت‌های جدی به دستگاه خود می‌زنند و متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند.

مقالات مرتبط: دلایل اصلی چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *