دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون

علت بهم ریختگی رنگ‌های صفحه نمایش تلویزیون

تلویزیون‌های هوشمند امروزی نسبت به دستگاه‌های نسل پیشین خود، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و افراد زیادی طرفدار آن‌ها هستند. این تلویزیون‌ها تصاویر را بسیار شفاف‌تر کرده و مصرف پایین‌تری نیز دارند. اما به دلیل ظرافتی که دارند بسیار حساس هستند و زودتر خراب می‌شوند. بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون، رایج‌ترین مشکلاتی هستند که حتی برای دستگاه‌های قدیمی هم رخ داده است؛ در واقع بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد که جهت بررسی علت و تعمیر آن، به افراد متخصص نیاز دارید. در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل خرابی قاطی شدن رنگ‌ها را بررسی کنیم.

جهت جلوگیری از بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون باید نکاتی را رعایت نمایید. در این مقاله به شما اطلاعات کافی در این زمینه را خواهیم گفت. توجه داشته باشید که در صورت به وجود آمدن چنین مشکلی در دستگاه‌تان حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید و در منزل تلویزیون خود را تعمیر نکنید، زیرا از آسیب‌های بیشتر به آن جلوگیری خواهید کرد. با مراجعه به سایت تعمیرات صنام می‌توانید با بهترین کارشناسان تعمیر تلویزیون تماس بگیرید و بهترین خدمات را دریافت کنید.

ایجاد اختلال در پنل تلویزیون

پنل جزو اصلی‌ترین قطعات تلویزیون به شمار می‌رود که با بروز هر گونه اختلالی در آن، مشکلات گوناگونی برای تلویزیون به وجود می‌آید و عملکرد دستگاه مختل می‌شود. بک لایت‌ها که وظیفه‌ی نوررسانی به صفحه نمایش را دارند در قسمت پنل تلویزیون تعبیه شده‌اند، به همین دلیل با خرابی این قطعه امکان بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون وجود دارد. پنل تلویزیون قطعه‌ای بسیار حساس است و با عواملی از قبیل آب خوردگی، قرار گرفتن تلویزیون در مکان‌های مرطوب، استفاده طولانی مدت از دستگاه و … خراب می‌شود.

در صورت بروز هر گونه مشکلی در پنل، حتما از تعمیرکاران حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. اگر خودتان در منزل دست به تعمیر این قطعه‌ی حساس بزنید، آسیب‌های جدی به تلویزیون‌تان وارد خواهید کرد. زیرا برای باز کردن پنل تلویزیون علاوه بر داشتن تجهیزات پیشرفته، نیاز به دانش تخصصی می‌باشد. تعمیرکاران صنام بهترین انتخاب در زمینه‌ی تعمیر مشکلات تلویزیون‌تان هستند.

خرابی پنل تلویزیون

علت آبی شدن و بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون ال ای دی

یکی دیگر از مشکلات رایج، آبی شدن و بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون ال ای دی است. وارد شدن ضربه به پنل، مشکل در پیکسل‌ها و ایجاد اختلال در پیکسل‌ها منجر به بروز چنین مشکلاتی می‌شوند. همانطور که گفته شد پنل جزو حساس‌ترین بخش‌های تلویزیون محسوب می‌شود که خرابی و یا آسیب به آن منجر به بروز مشکلاتی از قبیل بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون خواهد شد. دستگاه‌های امروزی بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند.

علت دیگری که منجر به بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون می‌شود، سوختگی پیکسل‌های صفحه تلویزیون است. از بین رفتن پیکسل‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویر ثابت مانده و به طور مداوم نشان داده می‌شود. و در آخر اگر بک لایت دستگاه‌تان خراب شود، رنگ تصاویر آن بهم می‌ریزد؛ به عبارتی تصویر‌ها بیشتر متمایل به آبی خواهند شد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که هرگونه ضربه و آسیبی به پنل، مانند فشار آوردن بیش از حد، قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت، ریختن آب و … منجر به بروز چنین مشکلی می‌شود.

آبی شدن تصویر تلویزیون

علت دو رنگ شدن تصاویر تلویزیون

تلویزیون خود را روشن کرده‌اید و متوجه دو رنگ شدن تصاویر شده‌اید؟ بخشی از تصویر تیره و کم نورتر از کل تصویر می‌باشد؟ لکه‌های سیاه در دستگاه خود مشاهده می‌کنید؟ بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون کلافه‌تان کرده است؟ مطمئن باشید که بک لایت پنل شما به مشکل خورده است. در صورت بروز چنین مشکلی نیازی به تعویض پنل و یا خود تلویزیون نیست، به راحتی می‌توانید با مراجعه به یک متخصص ماهر این قطعه را تعویض نمایید و دستگاه خود را به کیفیت اولیه بازگردانید.

مقالات مرتبط: علت سوختن برد اصلی در تلویزیون‌های LED

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *